دوره مجازی #C (جلسه 36): مباحث پیشرفته در طراحی فرم های ویندوزی

- visibility ۲ mode_comment

در این جلسه به بررسی مباحث پیشرفته ای چون Drag and Drop و مباحث گرافیکی می پردازیم. همچنین با عملیات چاپ در فرم های ویندوزی آشنا خواهیم شد. به منظور درک کاربرد تکنیک Drag and Drop در طراحی فرم های ویندوزی و همینطور سایر تکنیک های آموزش داده شده، چند مثال را به طور کامل انجام خواهیم داد. در پایان هم یک پروژه ی کامل را تحت عنوان نرم افزار رسم اشکال، طراحی و پیاده سازی خواهیم کرد.

مطالب آموزش داده شده در این جلسه به قرار زیر می باشند:

  • معرفی مفهوم Drag and Drop
  • آشنایی با معماری عملیات Drag and Drop
  • نحوه ی انجام عملیات Drag and Drop
  • آشنایی با متد ها و رویداد های مورد استفاده در این عملیات
  • بررسی چندین مثال و انجام این عملیات به چند شکل مختلف
  • بررسی نحوه ی کپی کردن متون در عملیات Drag and Drop
  • معرفی بازی برج های هانوی
  • آشنایی با نحوه ی تولید ظاهر و گرافیک کنترل ها در .NET
  • معرفی رویداد های مرتبط با عملیات گرافیکی
  • آشنایی با عملیات گرافیکی در سی شارپ
  • نحوه ی رسم اشکال و تصاویر و خطوط و نقاط بر روی کنترل ها
  • معرفی نحوه ی پرینت کردن داده ها در سی شارپ
  • آشنایی با کنترل های PrintDialog و PrintDocument و PrintPreview
  • طراحی و پیاده سازی نرم افزار رسم اشکال و تصاویر (رسم نقاشی)

در جلسه ی آینده به معرفی و کار با گزارش ها یا Report ها خواهیم پرداخت.

info توجه

این مطلب یک جلسه از دوره آموزش #C می باشد و برای مشاهده آن باید در دوره ثبت نام کنید.

ثبت نام در دوره آموزش #C

comment دیدگاه کاربران
مجتبی

سلام من میخام با گرافیک دو تا دایره(توپ)درست کنم که با برخورد به هم از یکدیگر دور بشن و توی صفحه معلق باشن میشه یه توضیحی بدید و راهنماییم کنید ممنون

آرین زارعی

سلام. شما برای اینکار بیشتر از مباحث رسم گرافیکی باید مباحث ریاضیاتی و محاسباتی رو در نظر بگیرید. پیشنهاد من این هست که یک کلاس برای دایره داشته باشید و کد های برخورد و دور شدن و غیره را هر کجا که لازم است برای این موجودیت پیاده سازی کنید. همینطور کد های حرکت. و داخل این کلاس یک متد هم برای رسم داشته باشید که یک گرافیک می گیرد و خود آبجکت (this) را بر روی آن با توجه به مشخصات خود رسم می کند. حال شما در فرم اصلی 2 آبجکت از این کلاس می سازید و پارامتر های ان ها را ست می کنید. و در یک تایمر علاوه بر حرکت آن ها و چک کردن برخورد، متد رسم آن ها را نیز فرامیخوانید.
این بهترین شکلی بود که می تونستم براتون توضیح بدم. موفق باشید.

نیاز به لاگین

برای ارسال دیدگاه و یا پرسیدن سوال خود در این قسمت، باید در سایت لاگین شوید.