چگونه تعامل کاربر با اپلیکیشن را بالاببریم؟

این تاپیک 0 پاسخ و 1 مشارکت کننده دارد . آخرین آپدیت توسط :  mary mor ،‏ 7 ماه و 3 هفته پیش .

۹۳ visibility
نویسنده پست
چهارشنبه ، ۴ بهمن ۱۳۹۶     ۱۱:۱۷ ق.ظ #


mary mor

Subscriber
0 پست67 تاپیک

اپلیکیشن ها امروزه مانند طراحی سایت های مختلف برای رفع نیاز های متفاوتی به وجود آمده اند . این رفع نیاز ها میتواند به صورت های مختلف اتفاق بیوفتد. اما مشکلی که بسیاری از اپلیکشن های دارای طراحی سایت دارند، اینست که نمیتوانند تعامل خود را با کاربر بالا ببرند . اگر شما هم یکی از مدیران این اپلیکیشن ها هستید ونمیدانید که چگونه تعامل کاربر خود با اپلیکیشن را بالا ببرید حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

امروزه، روز به روز سازمانهای کوچک و متوسط بیشتری برای فروش محصولات خود به این ابزار بعد از طراحی سایت متوسل می شوند. اگر یک کسب و کار، در دنیای موبایل بعد از طراحی سایت حضور نداشته باشد، نمی تواند به ترویج و رشد سریع تر کسب و کار، یا بقا در میان رقابت تنگاتنگ بازار امیدی داشته باشد.

با این وجود، موفقیت و محبوبیت اپ ها را می توان بعد از طراحی سایت بر اساس واکنش و تعامل کاربران نسبت به آنها مشخص کرد. اگر اپ کسب و کار شما بی نقص باشد، کاربران به آن علاقمند خواهند شد و برای خرید از آن استفاده خواهند کرد. از طرف مقابل، کاربران از اپ هایی که مشکل و ایراد دارند استفاده نمی کنند.

به علاوه، انبوهی از اپ ها در دسته بندی های متنوع وجود دارند که گزینه های بیشماری را برای انتخاب در اختیار کاربران قرار می دهند. در میان چنین رقابت تنگاتنگی، جذب کاربران برای کسب و کارها و توسعه دهندگان کار دشوار و طاقت فرسایی است. همین به نوبه خود دلیل اصلی تولید اپ های عاری از ایراد و کاربرپسند است تا تجربه کاربری بهتری فراهم شده و مشتری های بالقوه بیشتری به بالفعل (conversion) تبدیل شوند. کاربران نیز به طور مستمر از چنین اپ های بی نقصی برای برطرف کردن نیازها و خواسته های خود استفاده خواهند کرد.

تبلیغات و ارائه مشوق
تهیه و توسعه یک اپ برای گوشی های هوشمند آسان است، اما رسیدن به موفقیت آنقدرها آسان نیست، چرا که صدها و هزاران اپ گوناگون در دسته بندی های مختلف در بازار وجود دارند. اپ شما هم یکی از آنها است و ممکن است به دلایل مختلفی در میان شلوغی این بازار محو شود.

تجربه کاربری
هنگامی که می خواهید یک اپ را روانه بازار کنید، باید اطمینان پیدا کنید که در حال عرضه برنامه ای هستید که بدون نقص است و به منظور بررسی وجود ایرادات احتمالی و سایر مسائل کاملا امتحان شده است، زیرا برای متقاعد کردن کاربر نسبت به اینکه اپ شما هیچ ایرادی ندارد، فقط یک بار فرصت دارید.

باید به خاطر داشته باشید که اگر اپ شما از نظر طراحی یا ویژگی های خود ایرادی داشته باشد، پیچیده باشد، سرعت مناسبی نداشته باشد و گشت و گذار در آن آسان نباشد، مورد استقبال هیچ کس قرار نخواهد گرفت. شما باید اپ خود را به دقت بررسی و امتحان کنید و در صورت وجود هرگونه ایراد، فورا به رفع آن بپردازید تا تجربه کاربری بهتری را رقم بزنید.5 روش برای افزایش تعامل کاربران با اپ ها

بروزرسانی و اعلان های فوری (Push Notification)
تکنولوژی موبایل پیوسته در حال تکامل است و هر روز شاهد پیشرفت های پرشتابی در این حوزه هستیم. روندهای مختلف مرتبط با اپ ها و بازار اپ نیز مرتبا در حال تغییر هستند. لحظه به لحظه، ویژگیها و طرح های خلاقانه ای معرفی و عرضه می شوند.

شما هم برای حفظ تعامل مستمر و علاقه کاربر و همچنین به منظور غلبه بر رقبا، باید اپ خود را مطابق با این تغییرات به روز رسانی کنید. به علاوه، می توانید اطلاع رسانی نسبت به نسخه های جدید و توصیه به کاربر برای بروزرسانی اپ خود را از طریق اعلان های فوری به اطلاع وی برسانید. باید در نظر داشته باشید که استفاده از اعلان های فوری، روشی برای تعامل، اطلاع رسانی و جلب توجه کاربران است.

نظرات و نقد بررسی اپ
مطالبی که در نقد و بررسی اپ ها نوشته می شوند، کاربران را در جریان اپ شما و ویژگیهای آن قرار می دهند، و بر همین اساس کاربر تصمیم می گیرد که آیا اپ شما ارزش دانلود کردن را دارد یا خیر. به علاوه، این نقد و بررسی ها برای شما یک گزارش عملکرد و روشی برای درک دیدگاه کاربران درباره اپ به شمار می روند.

ویژگیهای مفید و کاربردی برای اپ فروشگاهی
اگر یک اپ فروشگاهی را توسعه داده اید، در اینصورت باید اطمینان پیدا کنید که اپ شما ویژگیهایی را در خود دارد که باعث بهبود تعامل مشتری می شوند. شما باید در اپ خود طرح ها و ویژگیهایی را برای کوپن های تخفیف و هدیه و فروش ویژه بگنجانید.

0  تشکر
پست 1 تا 1 (از مجموع 1 پست)

برای پاسخ دادن به این تاپیک باید وارد سایت شوید .