بهینه سازی سایت + بازاریابی محتوا = برگ برنده شما بعد از طراحی سایت

این تاپیک 0 پاسخ و 1 مشارکت کننده دارد . آخرین آپدیت توسط :  farzaneh mohammadi ،‏ 10 ماه پیش .

۱۲۶ visibility
نویسنده پست
شنبه ، ۲۵ آذر ۱۳۹۶     ۸:۰۴ ق.ظ #


farzaneh mohammadi

Subscriber
0 پست2 تاپیک

بزرگترین کاری که بعد از طراحی سایت باید انجام دهید ، باید به فکر بهینه سازی و سئو سایت خود باشید . چراکه حضور شما در نتایج جستجو گوگل ، باعث میشود تا کاربران متوجه کسب و کارشما شوند .در این مقاله میخواهیم به برگ برنده ای که میتواند سایت شما داشته باشد اشاره کنیم یعنی بهینه سازی سایت و بازاریابی محتوا بعد از طراحی سایت ! پس در ادامه با ما همراه باشید .

بهینه سازی محتوا دربرابر بازاریابی محتوا ؟ قبل یا بعد طراحی سایت ؟

توجه افراطی به تولید محتوا و بازاریابی آن، باعث ایجاد تصوری غلط در ذهن برخی مدیران وب سایت ها شده و آن نیز این است که این افراد، فقط به تولید محتوا برای وب سایت یا وبلاگ خود، در فاصله های زمانی منظم روی می آورند، چرا که چنین گمان می کنند که سئو مترادف است با تولید محتوا؛ در حالی که شک نکنید، این تصور اشتباه است!
در گذشته نیز صاحبان وب سایت ها و وبمستران، اشتباه مشابهی را مرتکب می شدند و آن نیز، تمرکز زیاد صرفا بر تعداد لینک هایی بود که از دیگر سایت ها می گرفتند. به نظر می رسد الگوریتم پنگوئن گوگل توانسته با وارد کردن شوک بزرگی به آنها، این تصور غلط را از مغز آنها بزداید!
اگرچه سئو شاخه ای از بازاریابی است، اما وقتی از جنبه های فنی آن سخن به میان می آید، شیوه ها و راهکارهای خاص خود را می طلبد. سئو از یک سو با محتوا مرتبط است و از سوی دیگر با فعالیت های بلندمدتی مرتبط است که به بهبود رتبه و ترافیک سایت در موتورهای جستجوگر، معروف است.

سئو با محتوا چه ارتباطی دارد ؟

- حصول اطمینان از این که سایت به طور مرتب و به درستی، مورد بازدید روبات های اینترنتی قرار می گیرد .
- ایندکس شدن URLهای سایت در XML sitemap و robots.txt .
- ارتقا تدریجی رتبه سایت در صفحه نتایج جستجوگرهای اینترنتی .
- مانیتورینگ منظم داده ها و معیارهای ابزار وبمستری و Google Analytics .
- استفاده از Authorship Markup .
- استفاده از Twitter Cards و Facebook Open Graph .
- به روزرسانی XML sitemaps برای محتواهای متنی، تصاویر و فایل های ویدئویی .

وابستگی متقابل دو تا

بازاریابی محتوا و سئو دو پدیده به هم پیوسته و در هم تنیده محسوب می شود ؛ چرا که اگر محتوایی جذاب و قابل اعتنا تولید و به صورت ویروسی منتشر گردد ، راهکارهای سئو نیز موفقیت آمیز خواهد بود.
با این حال مدیران سایت ها نباید فقط «ایجاد محتوا و به اشتراک گذاری محتوا» را مهم بشمارند و لاغیر . شما به عنوان مدیر سایت، باید به طور منظم به آن دسته ازراهکارهای سئو که به مانیتورینگ، خوانده شدن سایت توسط روبات های وب و ایندکس شدن در مرورگرهای اینترنتی می پردازد نیز بها دهید و آنها را عملیاتی نمایید. غفلت ورزیدن از این بخش ممکن است تبعات ناگواری برای سایت به دنبال داشته باشد و حتی تلاش های قبلی شما را خنثی نماید .
در واقع این، یک سوال روشن است که وقتی مطالب شما در گوگل و مانند آن ایندکس نمی شود، چه سودی دارد که هر روز، چند پست حرفه ای بر روی سایت منتشر نماییم؟!
نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که اصولاً عمر محتوای به اشتراک گذاشته شده در رسانه های اجتماعی بسیار کوتاه است، چرا که کاربران با شتاب به سراغ مطالبی می روند که جذاب و جدید بوده و بتواند نگاه آنها را به سمت خود جلب کند . هدف از به اشتراک گذاری محتوا این است که سایت، «تا آنجا که ممکن است، خودنمایی نماید» .

0  تشکر
پست 1 تا 1 (از مجموع 1 پست)

برای پاسخ دادن به این تاپیک باید وارد سایت شوید .