با ERP چقدر آشنایی دارید ؟

این تاپیک 0 پاسخ و 1 مشارکت کننده دارد . آخرین آپدیت توسط :  mary mor ،‏ 7 ماه و 3 هفته پیش .

۹۰ visibility
نویسنده پست
دوشنبه ، ۴ دی ۱۳۹۶     ۶:۱۸ ق.ظ #


mary mor

Subscriber
0 پست67 تاپیک

برای یک کسب و کار رکن اصلی ورود به دنیای تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال ، داشتن سایت و طراحی سایت است . اما درکنار طراحی سایت نباید از ابزار های دیجیتالی برای توسعه کسب و کار نیز غافل شد ! در ادامه با ما همراه باشید .

ERP یا Enterprise Resource Planning را مي توان به عنوان نرم افزار يکپارچه اي تعريف نمود که داراي اجزا و يا ماژولهايي براي برنامه ريزي، توليد، فروش، بازاريابي، توزيع، حسابداري، مديريت منابع انساني، مديريت پروژه، مديريت موجودي، مديريت خدمات و نگهداري و تعميرات، مديريت حمل و نقل و بازرگاني الکترونيک است. پس بعد از طراحی سایت شرکتی خود به فکر آن باشید !

معماري و ساختار ERP بگونه اي است که يکپارچگي و جامعيت اطلاعات سطح سازمان را فراهم نموده و جريان روان اطلاعات بين بخشهاي مختلف سازمان را فراهم مي آورد.
اين نرم افزارهاي بسيار قدرتمند، پيچيده و گران قيمت، سيستمهاي از پيش طراحي شده اي هستند که پس از اندك تغييراتي در آنها توسط مشاوران پياده ساز و مشاوران تحليل فرايندهاي سازماني، پياده سازي و اجرا مي شوند. در بسياري از موارد سازمانها به دليل اجبار در تبعيت از منطق حاکم بر اين نرم افزارها، مجبور به اصلاح و بازبيني مجدد فرايندهاي خود هستند. اين نرم افزارها بر خلاف نرم افزارهاي قديمي که در سازمانها و از طريق واحدهاي مختلف سازماني توسعه پيدا مي کردند، مجموعه اي يکپارچه هستند که داراي ماژولهاي مختلف بوده و هرزمان که نياز به اضافه کردن ماژول ديگري به آنها باشد، اين کار به راحتي صورت مي پذيرد.

سیستم های ERP چه اجزایی دارند ؟
مالی - حسابداری
منابع انسانی
ساخت و تولید
مدیریت زنجیره تامین
مدیریت پروژه
مدیریت ارتباط با مشتری
انبار داده ها
کنترل دسترسی

برخی از مزایای ERP
کاهش هزینه های انبار
کاهش هزینه سفارش ها
کاهش هزینه تولید
کاهش هزینه عملیات مالی
کاهش هزینه حمل و نقل
کاهش حجم مورد نیاز سرمایه گذاری
کاهش هزینه های ناشی از توقف خط تولید
کاهش هزینه خطاهای ناشی از هماهنگی ضعیف بین واحدهای مختلف سازمان
کاهش زمان تکمیل و نهایی کردن محصول
افزایش شفافیت و ردگیری فرآیندهای تولید برای مشتری
افزایش قابلیت متناسب سازی برای مشتری
افزایش رضایت مندی مشتری از طریق درگیر کردن وی در کارها از لحظه سفارش تا دریافت محصول
همچنین افزایش فروش و در نهایت رشد و بالندگی سازمان

0  تشکر
پست 1 تا 1 (از مجموع 1 پست)

برای پاسخ دادن به این تاپیک باید وارد سایت شوید .