پاسخ به : ابزار لازم برای طراحی یک سایت ساده

نویسنده پاسخ ها
wenoneco # ارسال شده در ۷ مرداد ۱۳۹۷ در ۱:۵۲ ب.ظ

 

طراحی سایت حرفه ای شاخص های استاندارد یک سایت  چه مواردی هستند؟!

  سایت حرفه ای  باید در نگاه اول مخاطب را به خود جذب کند

مواردی که منجر به این امر می شوند گرافیک زیبا و صریح همراه با سرعت لود بالا  به همراه در برگرفتن مفهوم و ماهیت اصلی سایت است.اگر چنین نباشد این وب سایت دو مورد از شاخص های مهم که گوگل جهت ارزیابی از آن ها استفاده می کند را از دست خواهد داد.Bounce rate  و Session duration

  وب سایت حرفه ای باید نظر اکثریت کاربران اینترنتی را جلب کند

نیل به این هدف نیازمند آمار گیری از تجربه کاربران و تجزیه و تحلیل مخاطبان سایت است. به طور مثال باید بدانیم مخاطبان سایت  در چه رده سنی هستند،دستگاه هایی که برای اینترنت استفاده می کنند از چه نوعی هستند هدف وب سایت چه است و مخاطبان آن به دنبال چه چیزی هستند و .... تأثیر هریک از این موارد ممکن است  در طراحی و یا نوع پیاده سازی سایت چشم گیر باشد.

  محتوا در طراحی حرفه ای نقشی کلیدی ایفا می کند

نداشتن غلط املایی،استفاده از فونت های مناسب و به جا،چیدمان صحیح ایتم ها.تکراری نبودن  جملات و عبارت های استفاده شده در متن  و .... .

وب سایت باید به گونه ای باشد که مخاطب بتواند تمام آن چیزی را که شما دوست دارید به راحتی پیدا کند

در مجموع تجربه تمامی مواردی که در رابط کاربری منعکس می گردند با نام UX شناخته می شوند و سایتی موفق و حرفه ای طراحی شده است که UX را در مرکز توجه خود قرار داده باشد و آن را تا حد ممکن بهبود ببخشد.

  باید همراه با زمان حرکت کند

همه چیز در حال گذار و تغییر و بهبود است در این میان تکنولوژی طراحی سایت و وب نیز با سرعت بسیار در حال گذار است. اگر چنین نباشد پس از گذشت چند سال، سال تولید وب سایت را با یک نگاه می توان تشخیص داد که حس خوبی به مخاطب منتقل نخواهد کرد و در نتیجه این عدم هماهنگی موفقیت سایت زیر سؤال خواهد رفت. در اینجاست که بهترین فرصت برای رقبا جهت ورود  و  تسخیر سهم شما از بازار مهیا می شود.بنابراین مطمن شوید پروژه وب سایت شما به صورت خودکار بروز رسانی می شود.

  طراحی سایت حرفه ای به گونه ایست که علاوه بر مخاطبان، موتورهای جستجو را نیز مورد توجه قرار دهد

موتورهای جستجو مانند گوگل نمی توانند سایت را هماهنن یک مخاطب ببینند و علاوه بر آن به جهت اینکه در هنگام جستجو نتایج دقیق تری نشان دهند نیازمند اطلاعات اضافه تری نیز هستند که ممکن است برای مخاطب قابل مشاهده نباشد. به عنوان مثال اگر وب سایت شما دارای بخشی مانند مقالات است گوگل نیاز دارد بداند تاریخ درج مقاله و یا ویرایش آن چه زمانی است. در حالت عادی این موارد را برای گوگل نشان نمی دهیم اما حالت صحیح این است که این موارد در زمان طراحی  و پیاده سازی استفاده شوند.اگر وب سایت شما محصولاتی نشان می دهد  گوگل دوست دارد بداند کدام محصول شما از دید مشتریان بهتر است  و آن را در نتایجش منعکس کند  اما  در حالت عادی  گوگل نمی تواند این موارد را تشخیص دهد  مگر اینکه مکانیزمی قرار داده شود تا گوگل از نتایج نظر سنجی مخاطبان سایت آگاه گردد. این شکل موارد را با تعریف  Schema  می توان در بخش های مختلف پوشش داد و تمامی این موارد از جمله نکاتی هستند که در بهینه سازی و سؤی  سایت مهم قلمداد می شوند.