پاسخ به : آموزش word,ورد

نویسنده پاسخ ها
مهرداد نادری # ارسال شده در ۲۲ آبان ۱۳۹۶ در ۱۰:۴۸ ب.ظ

ﺟﻠﺴﻪ ﺷﺸﻢ

٢- ﻋﻨﻮﺍﻥ ﮔﻴﺮﻧﺪﻩ ، ﻓﺮﺳﺘﻨﺪﻩ ، ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻧﺎﻣﻪ :

ﺍﻟﻒ : ﻋﻨﻮﺍﻥ ﮔﻴﺮﻧﺪﻩ

ﻋﻨﻮﺍﻥ ﮔﻴﺮﻧﺪﻩ ﺁﻩ ﺑﺎ ﺁﻟﻤﻪ ( ﺑﻪ ) ﺩﺭ ﻧﺎﻣﻪ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ :

ﻧﺎﻡ ﺷﺨﺺ ﻳﺎ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺍﻱ ﺁﻩ ﻧﺎﻣﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻭ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﻣﻴﺸﻮﺩ.

ﺏ : ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻓﺮﺳﺘﻨﺪﻩ

ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻓﺮﺳﺘﻨﺪﻩ ﺁﻩ ﺑﺎ ﺁﻟﻤﻪ ( ﺍﺯ) ﺩﺭ ﻧﺎﻣﻪ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ :

ﻧﺎﻡ ﺷﺨﺺ ، ﻣﻮﺳﺴﻪ ، ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﻳﺎ ﻭﺍﺣﺪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺁﻩ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺁﻥ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻣﻴﺸﻮﺩ.

ﺝ : ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻧﺎﻣﻪ

ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻧﺎﻣﻪ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺁﻭﺗﺎﻩ ﻭ ﮔﻮﻳﺎﻳﻲ ﺁﻩ ﻣﺒﻴﻦ ﻣﺤﺘﻮﺍﻱ ﻧﺎﻣﻪ ﺑﺎﺷﺪ. (ﻳﻌﻨﻲ ﻣﺘﻦ ﻧﺎﻣﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﭼﻪ ﻣﻮﺿﻮﻋﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ

.(

ﻣﺜﺎﻝ :

ﺑﻪ : ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺍﻧﺮﮊﻱ ﺍﺗﻤﻲ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ

ﺍﺯ: ﻓﻨﻲ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﻱ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ

ﻣﻮﺿﻮﻉ: ﻣﺎﻣﻮﺭﻳﺖ ﺟﻬﺖ ﺁﻣﻮﺯﺵ

٣- ﻣﺘﻦ ﻧﺎﻣﻪ :

ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﻣﺘﻦ ﻧﺎﻣﻪ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻭ ﺷﺮﺣﻲ ﺍﺳﺖ ﺁﻩ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻣﻴﺸﻮﺩ .

ﻣﺘﻦ ﻧﺎﻣﻪ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻳﻚ ﻳﺎ ﭼﻨﺪ ﭘﺎﺭﺍﮔﺮﺍﻑ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﺁﻩ ﻗﺴﻤﺖ ﺍﻭﻝ ﺭﺍ ﭘﺎﺭﺍﮔﺮﺍﻑ ﺍﻓﺘﺘﺎﺣﻴﻪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﺍ ﭘﺎﺭﺍﮔﺮﺍﻑ

ﻣﻴﺎﻧﻲ ﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﺁﺧﺮ ﺭﺍ ﭘﺎﺭﺍﮔﺮﺍﻑ ﺍﺧﺘﺘﺎﻣﻴﻪ ﻣﻲ ﻧﺎﻣﻨﺪ.

ﭘﺎﺭﺍﮔﺮﺍﻑ :

ﺍﺻﻮﻻً ﭘﺎﺭﺍﮔﺮﺍﻑ ﺷﺎﻣﻞ ﻳﻚ ﺑﻨﺪ ﻳﺎ ﻳﻚ ﻗﺴﻤﺖ ﺍﺳﺖ ﺁﻩ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻫﻢ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺿﻤﻦ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﭘﺎﺭﺍﮔﺮﺍﻑ ، ﺧﻮﺩ

ﺍﺯ ﻫﻢ ﺟﺪﺍ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ. Enter ﺩﺍﺭﺍﻱ ﻣﻌﻨﻲ ﻣﺴﺘﻘﻠﻲ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﺑﺎ ﭘﺎﺭﺍﮔﺮﺍﻑ ﻫﺎﻱ ﺑﻌﺪﻱ ﻧﻴﺰ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﺎ

۴- ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﺍﻣﻀﺎﺀ ﺁﻧﻨﺪﻩ ﻧﺎﻣﻪ :

ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﺍﻣﻀﺎﺀ ﺁﻧﻨﺪﻩ ﻧﺎﻣﻪ ﺩﺭ ﺳﻤﺖ ﭼﭗ ﻧﺎﻣﻪ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ .

ﻧﺎﻡ ﻭ ﻧﺎﻡ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻲ ﻣﻘﺎﻡ

ﻳﻚ ﻳﺎ ﺩﻭ ﺳﻄﺮ ﻓﺎﺻﻠﻪ

ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﻣﻀﺎﺀ ﺁﻧﻨﺪﻩ

ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻮﺟﻪ ﻧﻤﻮﺩ ﺁﻩ ﻧﺎﻡ ﻭ ﻧﺎﻡ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻲ ﺩﺭﺳﺖ ﺩﺭ ﻭﺳﻂ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﭘﺴﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﻣﻀﺎﺀ ﺁﻧﻨﺪﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻴﮕﻴﺮﺩ.

ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩﻱ ﺁﻩ ﻣﻘﺎﻡ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺣﻖ ﺍﻣﻀﺎﺀ ﻧﺎﻣﻪ ﺭﺍ ﺑﺠﺎﻱ ﺍﻣﻀﺎﺀ ﺁﻧﻨﺪﻩ ﺍﺻﻠﻲ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺩﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﺍﻣﻀﺎﺀ

ﺁﻧﻨﺪﻩ ﻧﺎﻡ ﻭ ﻧﺎﻡ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻲ ﺍﻣﻀﺎﺀ ﺁﻧﻨﺪﻩ ﺍﺻﻠﻲ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﻭﻱ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺁﺭﺩﻥ ﻋﺒﺎﺭﺕ ( ﺍﺯ ﻃﺮﻑ) ﺩﺭ

ﺟﻠﻮﻱ ﺁﻥ ﺍﻣﻀﺎﻱ ﻧﺎﻣﻪ ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ ﻣﻘﺎﻣﻲ ﺁﻩ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺗﻔﻮﻳﺾ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺷﺪﻩ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﺩ .

ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﺍﺩﺍﺭﻱ ﺑﺮ ﺩﻭ ﻧﻮﻉ ﺍﺳﺖ :

١-ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﻭﺍﺭﺩﻩ : ﺁﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﺍﺯ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﺁﻩ ﺑﻪ ﺩﺭﻭﻥ ﺍﺭﮔﺎﻥ ﻳﺎ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻴﺸﻮﺩ.

٢-ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﺻﺎﺩﺭﻩ : ﺁﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﺍﺯ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﺁﻩ ﺑﻪ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺍﺯ ﺍﺭﮔﺎﻥ ﻳﺎ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﻣﻴﺸﻮﺩ.

ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﺁﻭﺭﻱ ﺍﺳﺖ ﺁﻩ ﺩﻓﺘﺮﻱ ﺑﻨﺎﻡ ﺩﻓﺘﺮ ﺍﻧﺪﻳﻜﺎﺗﻮﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﺁﻩ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺛﺒﺖ ﺁﻟﻴﻪ ﻣﻜﺎﺗﺒﺎﺕ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﻭﺍﺭﺩﻩ ﻭ ﺻﺎﺩﺭﻩ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ.