پاسخ به : آموزش word,ورد

نویسنده پاسخ ها
مهرداد نادری # ارسال شده در ۲۲ آبان ۱۳۹۶ در ۱۰:۴۷ ب.ظ

ﺟﻠﺴﻪ ﭘﻨﺠﻢ

ﻣﮑﺎﺗﺒﺎﺕ ﺍﺩﺍﺭﯼ :

ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻣﻜﺎﺗﺒﺎﺕ ﺍﺩﺍﺭﻱ ﺩﺭ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺁﺍﻏﺬ، ﻓﺮﻡ ﻭ ﺷﻜﻞ ﻧﻮﺷﺘﻦ ﺁﻥ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ .

ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﺍﺩﺍﺭﻱ :

ﻃﺒﻖ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺍﻟﻌﻤﻞ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﺁﻝ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺭﻭﺷﻬﺎ ﺩﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺍﻣﻮﺭ ﺍﺩﺍﺭﻱ ﻭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻣﻲ ﺁﺷﻮﺭ ﺁﺍﻏﺬﻫﺎ ﺑﺸﺮﺡ ﺯﻳﺮ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻮﺭﺩ

ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﺩ :

: A - ﺁﺍﻏﺬﻫﺎﻱ 3

ﺑﺪﻭﻥ ﺳﺮﻟﻮﺣﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻬﻴﻪ ﺟﺪﻭﻝ ، ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﻭ ﻧﻘﺸﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﺩ.

: A - ﺁﺍﻏﺬ ﻫﺎﻱ 4

ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ ( ﺑﺮﺍﻱ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺁﺍﻏﺬ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ). A ﻣﺨﺼﻮﺹ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﺁﻩ ﺍﺯ ۵ ﺳﻄﺮ ﺻﻔﺤﻪ 4

: A - ﺁﺍﻏﺬ 5

ﺁﻣﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ . A ﻣﺨﺼﻮﺹ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﺁﻩ ﺍﺯ ۵ ﺳﻄﺮ ﺻﻔﺤﻪ 4

: A - ﺁﺍﻏﺬ 6

ﺑﺪﻭﻥ ﺳﺮﻟﻮﺣﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﻧﺎﻣﻪ ﻧﮕﺎﺭﻱ ﺑﻴﻦ ﺁﺍﺭﻣﻨﺪﺍﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﺩ ﻭ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﻃﺮﻑ ﭼﭗ ﻭ ﺑﺎﻻﻱ ﺁﺍﻏﺬ ﺁﻟﻤﻪ

(ﻳﺎﺩﺩﺍﺷﺖ ) ﭼﺎﭖ ﻣﻴﺸﻮﺩ.

ﻃﺒﻖ ﺍﻳﻦ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﺍﺩﺍﺭﻱ ﺑﺮ ﺩﻭ ﻧﻮﻉ ﺍﺳﺖ :

: A - ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﺑﺰﺭﮒ 4

٢١٠ ﻣﻴﻠﻴﻤﺘﺮ ، ﻣﻄﺎﻟﺒﻲ ﺁﻩ ﺍﺯ ۵ ﺳﻄﺮ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﺭﻭﻱ ﺍﻳﻦ ﺁﺍﻏﺬ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻣﻴﺸﻮﺩ. × ﺑﻪ ﺍﺑﻌﺎﺩ ٢٩٧

: A - ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﺁﻭﭼﻚ 5

٢١٠ ﻣﻴﻠﻴﻤﺘﺮ ، ﻣﻄﺎﻟﺒﻲ ﺁﻩ ﺍﺯ ۵ ﺳﻄﺮ ﺁﻣﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﺭﻭﻱ ﺍﻳﻦ ﺁﺍﻏﺬ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻣﻴﺸﻮﺩ. × ﺑﻪ ﺍﺑﻌﺎﺩ ١۴٨

ﻧﺤﻮﻩ ﺗﻬﻴﻪ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﺍﺩﺍﺭﻱ :

ﺍﺟﺰﺍﺀ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺩﺍﺭﻱ :

ﻫﺮ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺩﺍﺭﻱ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﭘﻨﺞ ﺟﺰﺀ ﺑﺸﺮﺡ ﺯﻳﺮ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ :

١-ﺳﺮﻟﻮﺣﻪ

٢-ﻋﻨﻮﺍﻥ ﮔﻴﺮﻧﺪﻩ ، ﻓﺮﺳﺘﻨﺪﻩ ، ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻧﺎﻣﻪ

٣-ﻣﺘﻦ ﻧﺎﻣﻪ

۴-ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﺍﻣﻀﺎﺀ ﺁﻧﻨﺪﻩ ﻧﺎﻣﻪ

۵-ﮔﻴﺮﻧﺪﮔﺎﻥ ﺭﻭﻧﻮﺷﺖ

ﺍﯾﻨﮏ ﺑﺸﺮﺡ ﻫﺮ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺍﺟﺰﺍﺀ ﺑﺎﻻ ﻣﯽ ﭘﺮﺩﺍﺯﯾﻢ :

١- ﺳﺮﻟﻮﺣﻪ :

-ﺁﺭﻡ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ ﺍﺳﻼﻣﻲ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺳﻤﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﺑﺎﻻﻱ ﻧﺎﻣﻪ .

-ﻧﺎﻡ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺍﺻﻠﻲ ﺯﻳﺮ ﺁﺭﻡ ﻭ ﻧﺎﻡ ﻭﺍﺣﺪ ﻳﺎ ﺍﺩﺍﺭﻩ

ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺯﻳﺮ ﻧﺎﻡ ﺍﺻﻠﻲ .

-ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺩﺭ ﺳﻤﺖ ﭼﭗ

-ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺩﺭ ﺳﻤﺖ ﭼﭗ

-ﭘﻴﻮﺳﺖ ﺩﺭ ﺳﻤﺖ ﭼﭗ