پاسخ به : آموزش word,ورد

نویسنده پاسخ ها
مهرداد نادری # ارسال شده در ۲۲ آبان ۱۳۹۶ در ۱۰:۴۶ ب.ظ

ﺟﻠﺴﻪ ﭼﻬﺎﺭﻡ

ﺁﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﯿﺰ ﮐﺎﺭ ﻭﺻﻨﺪﻟﯽ ﺗﺎﯾﭙﯿﺴﺖ

ﻣﻴﺰ ﺗﺎﻳﭙﻴﺴﺖ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺩﻭ ﻳﺎ ﺳﻪ ﺁﺷﻮ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. ﺗﺎﻳﭙﻴﺴﺖ ﻣﻴﺘﻮﺍﻧﺪ ﻭﺳﺎﻳﻞ ﺁﺍﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ. ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺍﻳﻦ

ﻣﻴﺰ ﻣﻌﻤﻮﻻً ٧٠ ﺗﺎ ٧٢ ﺳﺎﻧﺘﻴﻤﺘﺮ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ.

ﻣﻴﺰ ﺗﺎﻳﭙﻴﺴﺖ ﺑﺎﻳﺪ ﻃﻮﺭﻱ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﺩ ﺁﻩ ﻧﻮﺭ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺍﺯ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﻭ ﻳﺎ ﺳﻤﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺗﺎﻳﭙﻴﺴﺖ ﺑﺘﺎﺑﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺗﺎﻳﭙﻴﺴﺖ ﺍﺯ ﭼﺮﺍﻍ ﺭﻭﻣﻴﺰﻱ

ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻣﻲ ﺑﺎﻳﺴﺖ ﭼﺮﺍﻍ ﺭﻭﺷﻨﺎﻳﻲ ﺩﺭ ﺳﻤﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺩﻳﺪ ﻭﯼ ﻧﺼﺐ ﺷﻮﺩ. ﺻﻨﺪﻟﻲ ﺗﺎﻳﭙﻴﺴﺖ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺗﻜﻴﻪ ﮔﺎﻩ ﺑﺎ

ﺩﻭ ﻓﻨﺮ ﻧﺮﻡ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﻳﻦ ﺗﻜﻴﻪ ﮔﺎﻩ ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ ﻳﻚ ﺍﻫﺮﻡ ﺑﻪ ﻣﻴﻠﻪ ﺻﻨﺪﻟﻲ ﻣﺘﺼﻞ ﺍﺳﺖ ﺁﻩ ﺗﺎﻳﭙﻴﺴﺖ ﻣﻴﺘﻮﺍﻧﺪ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ

ﺍﻧﺪﺍﻡ ﺧﻮﺩ ﺁﻡ ﻳﺎ ﺯﻳﺎﺩ ﺁﻧﺪ.

ﻣﻴﻠﻪ ﺻﻨﺪﻟﻲ ﺍﺯ ﭘﺎﺋﻴﻦ ﺑﻪ ﻳﻚ ﻓﻨﺮ ﻗﻮﻱ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﻧﺸﻴﻤﻦ ﮔﺎﻩ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺍﺳﺖ ﺁﻩ ﻣﻴﺘﻮﺍﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﺟﻠﻮ ﻭ ﻳﺎ ﻋﻘﺐ ﺣﺮﺁﺕ ﺩﺍﺩ. ﺍﻳﻦ

ﺻﻨﺪﻟﻲ ﮔﺮﺩﺍﻥ ﺍﺳﺖ . ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺁﻑ ﺗﺎ ﺯﻳﺮ ﺯﺍﻧﻮ ۴۵ ﺳﺎﻧﺘﻲ ﻣﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﻭﻟﻲ ﺗﺎﻳﭙﻴﺴﺖ ﺑﻪ ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺍﻧﺪﺍﻡ ﺧﻮﺩ ﻣﻴﺘﻮﺍﻧﺪ ﺁﻧﺮﺍ

ﺑﺎﻻ ﻭ ﻳﺎ ﭘﺎﺋﻴﻦ ﺑﺒﺮﺩ ﺍﻳﻦ ﺻﻨﺪﻟﻲ ﺑﺪﻭﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﻭ ﭼﺮﺥ ﺩﺍﺭ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ . ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺷﺮﻭﻉ ﺁﺍﺭ ﺑﻪ ﻧﻜﺎﺕ ﺯﻳﺮ ﺗﻮﺟﻪ ﻧﻤﺎﺋﻴﺪ :

ﺑﻄﻮﺭﻱ ﺁﻩ ﺗﻜﻴﻪ ﮔﺎﻩ ﭘﺸﺖ ، ﺁﻑ ﭘﺎﻫﺎ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﻬﺮﻩ ﻫﺎﻱ ﺳﺘﻮﻥ ﻓﻘﺮﺍﺕ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺻﺎﻑ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﻧﺪ، ﺭﻭﯼ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﺑﻨﺸﻴﻨﺪ.

ﺧﻢ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﺟﻠﻮ ﻳﺎ ﻋﻘﺐ ﺿﻤﻦ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺧﺴﺘﮕﻲ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﺮﻭﺯ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﻧﺎﺷﻲ ﺍﺯ ﻋﺪﻡ ﺭﻋﺎﻳﺖ ﺻﺤﻴﺢ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﻧﻴﺰ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ. ﺍﺁﻧﻮﻥ

ﺁﺍﺭﻫﺎﻱ ﻋﻤﻠﻲ ﺭﺍ ﺷﺮﺡ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺩﺍﺩ :

١- ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻟﻴﺪ ﺭﺍ ﻃﻮﺭﻱ ﺭﻭﻱ ﻣﻴﺰ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﻴﺪ ﺁﻩ ﻟﺒﻪ ﺁﻱ ﺑﺮﺩ ﺑﺎ ﻟﺒﻪ ﻣﻴﺰ ﻣﻮﺍﺯﻱ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺻﺤﻴﺢ ﻭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻴﻦ ﺩﻭ ﺩﺳﺖ

ﺷﻤﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﺩ.

٢- ﺻﻨﺪﻟﻲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻃﻮﺭﻱ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺁﻧﻴﺪ ﺁﻩ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻭ ﺩﻟﺨﻮﺍﻩ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ.

٣- ﭘﺎﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺯﻳﺮ ﺻﻨﺪﻟﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﮕﻴﺮﺩ ﺑﻠﻜﻪ ﺁﻑ ﭘﺎﻫﺎ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﻣﻴﺰﻭ ﺑﻄﻮﺭ ﺻﺎﻑ ﺭﻭﻱ ﺯﻣﻴﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﺩ ﻭ ﭘﺎﻱ ﺭﺍﺳﺖ ﺁﻣﻲ ﺟﻠﻮﺗﺮ ﺍﺯ ﭘﺎﻱ ﭼﭗ

ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺷﺪ .

۴- ﺩﺳﺘﻬﺎﻱ ﺷﻤﺎ ﻣﻲ ﺑﺎﻳﺴﺖ ﺑﺎ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺯﺍﻭﻳﻪ ٩٠ ﺩﺭﺟﻪ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺩﻫﺪ.

۵- ﺍﻧﮕﺸﺘﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﻧﻴﻤﻪ ﺧﻤﻴﺪﻩ ﺭﻭﻱ ﺩﮔﻤﻪ ﻫﺎ ﺑﮕﺬﺍﺭﻳﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺗﻜﺎﻥ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﺎﺯﻭ ﻳﺎ ﻣﭻ ﻫﺎ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﻱ ﺁﻧﻴﺪ.

ﻣﮑﺎﺗﺒﺎﺕ ﺍﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻧﯽ

ﻣﻜﺎﺗﺒﺎﺕ :

ﻣﻜﺎﺗﺒﺎﺕ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺁﮔﺎﻫﻲ ، ﺍﻃﻼﻉ ﻭ ﺧﺒﺮ ﺑﻴﻦ ﺩﻭ ﻳﺎ ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ، ﻣﻮﺳﺴﻪ ، ﺷﺮﺁﺕ ﻭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺁﻩ

ﻣﻴﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﭘﺴﺖ ﻳﺎ ﻓﺮﺩ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮔﻴﺮﺩ.

ﻣﻜﺎﺗﺒﺎﺕ ﺩﺭ ﻭﺣﻠﻪ ﺍﻭﻝ ﺑﺮﺭﺳﻲ ، ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﺎﻳﮕﺎﻧﻲ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ.

ﻣﻜﺎﺗﺒﺎﺕ ﺑﺮ ﺩﻭ ﻧﻮﻉ ﺍﺳﺖ :

١- ﻣﻜﺎﺗﺒﺎﺕ ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻧﻲ

٢- ﻣﻜﺎﺗﺒﺎﺕ ﺍﺩﺍﺭﻱ

- ﻣﮑﺎﺗﺒﺎﺕ ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻧﯽ :

ﻣﻜﺎﺗﺒﺎﺕ ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻧﻲ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻫﺎﻱ ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻧﻲ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺗﻮﻟﻴﺪ ، ﺧﺮﻳﺪ ، ﻓﺮﻭﺵ ، ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻭ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﺎﻟﻲ .

ﺑﻄﻮﺭ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻧﻲ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺳﺮﻟﻮﺣﻪ ﺍﻱ ﺍﺳﺖ ﺁﻩ ﻧﻮﻉ ﻭ ﭼﮕﻮﻧﮕﻲ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻴﺪﻫﺪ. ﺳﺮﻟﻮﺣﻪ

ﺁﻥ ﻋﺒﺎﺭﺗﺴﺖ ﺍﺯ :

-ﻋﻼﻣﺖ ﺗﺠﺎﺭﻱ

-ﻧﺎﻡ ﻣﻮﺳﺴﻪ

-ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺛﺒﺖ ﺩﻓﺘﺮ ﺷﺮﺁﺕ ﻫﺎ

-ﻧﺸﺎﻧﻲ

-ﺗﻠﻔﻦ

-ﻧﺸﺎﻧﻲ ﺗﻠﮕﺮﺍﻓﻲ ﻭ ﺗﻠﻜﺲ ﻭ ﻳﺎ ﻓﺎﺁﺱ

-ﻧﻮﻉ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ