w3.css چی هست و از کجا آموزش هاش رو پیدا کنیم ؟

این تاپیک 1 پاسخ و 2 مشارکت کننده دارد . آخرین آپدیت توسط :  وحید صالحی ،‏ 1 سال و 4 ماه پیش .

این تاپیک تاکنون 630 بازدید داشته است .

نویسنده پست
چهار شنبه ، 5 آگوست 2015     7:44 ب.ظ #


سید محمد رضا صدیقی

Subscriber
203 پست21 تاپیک

سلام خسته نباشید بنده یک چیزی دیدم که توی سایت w3schools.com بود به نام W3.CSS می خواستم بدونم دقیقا چی هست خودم فکر می کنم یک فریم ورکی مثل بوت استرپ هست ( البته من هنوز کامل نمی دونم فریم ورک چی هست و چیکار می کنه 😀 ) که خود سایت w3schools منتشر کرده

اونجور که من دیدم خیلی جالب بود و طبق گفته خود سایتش بر اساس طراحی متریال ( که البته اینم به صورت مفهومی نمیدونم چیه:| ) که گوگل معرفی کرده هست حالا ممنون می شوم من رو راهنمایی کنید

0  تشکر
:: این تاپیک، پاسخ تائیدشده دارد : مشاهده پاسخ تائید شده توسط سوال کننده
چهار شنبه ، 5 آگوست 2015     11:56 ب.ظ # پاسخ تائید شده توسط سوال کننده


وحید صالحی

Authorplus
VIP
548 پست4 تاپیک

سلام دوست عزیز تاحدودی حدستون درسته و یک فریم ورک css هست که توانایی ها خوبی از جمله قابلیت طراحی واکنشگرا یا به عبارتی رسپانسیو رو طبق الگوی متریا دیزان گوگل داره... فریم ورک هم کلا به معنی یک چارچوب کاری هست که یکسری ابزار ها آماده رو در خودش داره برای افزایش سرعت کدنویسی و کاهش کدنویسی و بهینه سازی آن . مترال دیزاین گوگل هم سبکی مشابه با طراحی فلت هست که یه مقدار جدیدتر و بهینه تر هست در زیر مقاله هست که قبلا تهیه کرده ام و فراموش کردم که در سایت منتشر کنم که مربوط به همین متریال دیزاین هست میتونید مطالعه کنید امیدوارم مفید واقع بشه انشاالله در آینده آموزشی رو در زمینه w3.css خواهیم داشت:

 

طراحی جدید ما از حس واقعی لمس کردن کاغذ و جوهر الهام گرفته و با چاشنی تخیل و جادو تجربه‌ای تکرار نشدنی را برایتان رقم خواهد زد”. این توصیفی‌ است که Matias Duarte، معاون بخش طراحی گوگل از “متریال دیزاین” زبان طراحی تازه معرفی شده‌ی این کمپانی داشته است. سخنان گوگل پیرامون این زبان طراحی جدید، نشان از یک وحدت بی‌سابقه در دنیای گوگل را می‌دهد. وحدتی که استفاده جامع از این نوع طراحی در همه‌ی پلتفرم‌های مرتبط را هدف کار خود قرار داده است. در واقع طراحی متریال تنها یک انقلاب ظاهری مانند چیزی که در iOS 7 دیدیم نیست، بلکه می‌توان آن را مجموعه‌ای از قوانین فیزیکی برای نمایش، اجرا و تعامل مخاطب با تک تک المان‌های گجت‌های اندرویدی و دیگر سخت‌افزار‌ها و نرم‌افزارهای گوگلی دانست. این تغییرات شامل ترکیب سادگی با پخش شدن رنگ‌ها، تغییرات عدیده در فونت‌ها و تایپوگرافی است که نتیجه‌ی آن تعداد زیادی کارت‌های مینیمال متحرک است که در کنار انیمیشن‌های فوق‌العاده زیباترین تجربه‌ی کاربری را برایتان رقم خواهند زد.

 

ایده‌ی این طراحی از کجا آمده است؟ زمانی که Jon Wiley طراح مخصوص بخش جستجوی گوگل به کمک هم دانشگاهی‌اش Nicholas Jitkoff به کارت‌های کشویی مورد استفاده در برنامه‌ی Google Now نگاه می‌کردند با خود گفتند: وقتی این کارت‌ها را با کشیدن از صفحه خارج می‌کنیم، چه اتفاقی در پس‌زمینه رخ می‌دهد؟ Jon در این باره می‌گوید: “بر خلاف کاغذ واقعی، کارت‌های دیجیتالی ما به طور هوشمندانه‌ای گسترش پیدا کرده و تغییر شکل می‌دهند. آن‌ها دارای  نما و لبه‌های فیزیکی هستند. شکاف‌ها و سایه‌ها با لمس شما معنا پیدا می‌کنند و تغییر شکل المان‌ها را به ارمغان می‌آورند.”  عملاً گوگل با همین کارت‌های ساده روش تفکر جدیدی را در زمینه‌ی طراحی برنامه‌ها و استفاده از آن‌ها خلق کرد. گروه سازنده به این کارت‌ها نگاهی فراتر از پیکسل‌های روی صفحه نمایش یا لایه‌های انتزاعی دارند و آن‌ها را اشیائی کاملاً زنده و محسوس می‌پندارند.

اگر بخواهیم نگاهی گوگل‌وار(مانند چیزی که در پاراگراف قبلی راجع به آن صحبت کردیم) داشته باشیم و این کارت ها را اشیائی فیزیکی با ویژگی‌های منحصر بفرد بشماریم، مسلماً قوانین خاصی برای حرکت آن‌ها روی صفحه نمایش در نظر خواهیم گرفت. همانطور که در دنیای واقعی اشیا قوانین فیزیکی خاصی برای تکان دادن آن‌ها داریم. بنابراین با قابلیت “تعامل پاسخگو” در متریال دیزاین، المان‌های واسطه در تجربه‌ی کاربر واکنش‌هایی کاملاً منطقی و قابل پیش‌بینی از خود نشان می‌دهند. واکنش‌هایی که بر اساس قوانین فیزیکی حاکم در طبیعت طراحی و پرداخت شده‌اند و حس آشنایی در مخاطب ایجاد می‌کنند.

 

نکته‌ی مورد توجه دیگر در طراحی متریال، توجه ویژه به رنگ‌پردازی بوده است. ترکیب رنگ‌های مورد استفاده در نسخه‌ی بعدی اندروید و متریال دیزاین عموماً در تضاد با یکدیگر هستند. رنگ‌های مات و کدر در محیطی شفاف و روشن یا بالعکس تلفیق‌هایی هستند که در آن می‌بینیم. با این کار پیکسل‌ها همیشه پویا و جذاب به نظر می‌رسند و مخاطب هیچگاه از نگاه کردن به آن‌ها خسته نمی‌شود.
اگر نمی‌توانید با طراحی مسطح کنار بیایید بهتر است به فکر آینده نباشید! از سرامیک‌های مایکروسافت و طراحی مترو گرفته تا iOS 7 و Android L – که تابع متریال دیزاین است- همگی به سوی سادگی بیشتر و تمرکز روی طراحی مسطح پیش می‌روند. آینده‌ی رابط کاربری در طراحی مسطح و مینیمال خلاصه شده و حال گوگل هم با شتاب زیاد به سمت این آینده نزدیک می‌شود.
گوگل از توسعه‌دهندگان جهت آموزش المان‌های جدید اندروید مثل سایه‌پردازی real-time یا المان‌های مخصوص جابه‌جایی صفحات دعوت به عمل آورده است. آن‌ها همچنان می‌توانند با برجسته سازی هر یک از بخش‌های برنامه‌ی خود اجازه‌ی نورپردازی و ایجاد عمق مجازی خودکار برای بخش‌های قابل تعامل را به گوگل بدهند. فرایند هماهنگی برنامه های نوشته شده با متریال دیزاین بسیار ساده به نظر می‌رسد.

مانند اپل و مایکروسافت، این بار گوگل هم برای خلق یک زبان طراحی مخصوص خود جهت ارتباط بین فاکتورهای مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تلاش می‌کند. اخیراً اپل هم در خلق این ارتباط بین دسکتاپ و موبایل با معرفی iOS 8 و OS X Yosemite قدم بلندی برداشته ولی متریال دیزاین با دربرگیری فضای نت مانند برنامه‌های مبتنی بر وب یا نرم‌افزار جستجو پا را فراتر گذاشته است. گوگل از حدود یک ماه پیش API مربوط به متریال دیزاین را جهت هماهنگی برنامه‌ها با این سیستم طراحی در دسترس عموم گذاشته است.

 

مثالی در این زمینه : app store گوگل نمونه ای بارز از طراحی متریال دیزان می باشد

تصویر :

 

 

منبع : برگرفته از گوگل متریال دیزاین

 

 

پیوست ها:
You must be logged in to view attached files.
5  تشکر
پست 1 تا 2 (از مجموع 2 پست)

این تاپیک پاسخ تائید شده دارد و بسته شده است .