راهنمای اصطلاحات سئو

این تاپیک 0 پاسخ و 1 مشارکت کننده دارد . آخرین آپدیت توسط :  http:// www.avadis.net ،‏ 1 ماه و 1 هفته پیش .

این تاپیک تاکنون 83 بازدید داشته است .

نویسنده پست
جمعه ، 21 اکتبر 2016     2:13 ب.ظ #


http:// www.avadis.net

Subscriber
0 پست13 تاپیک

برای تسلط به حوزه سئو و یافتن ایده‌های بهتر حتماً واژه‌ها را بخوانید. جایی خواندم که "افق فکری هر فرد به اندازه تعداد واژهایی است که می‌داند". بنابراین شما نیز هرچه بیشتر با واژه‌های سئو آشنا باشید به همان میزان در انتخاب استراتژی و یافتن راه حل برای مشکلات پیش رو موفق‌تر عمل می‌کنید. هرچند این واژه نامه کامل نیست اما مفاهیم بسیاری را شامل می‌شود. در واقع تهیه واژه نامه‌ای که همه کلمات مورد استفاده در سئو را توضیح دهد خود کتابی جداگانه خواهد بود. واژه‌های جدید همواره تولید می‌شوند بنابراین لازم است شما همیشه اطلاعات خود را بروز رسانی نمایید. جست‌وجوی سئو glossary در گوگل حتماً مفید خواهد بود.

A:
Adwords: در تبلیغات  گوگل به ازای هر کلیک  به ازای دستمزد گفته می‌شود. گاهی اصطلاح Adwords گوگل را به عنوان پشتیبان در انجمن ها می‌توانید ببینید. به دلیل اینکه Adwords گوگل به عنوان یک شبکه تبلیغاتی نام برده می‌شود  ، دارای شریک‌هایی  در هر منطقه می‌باشد.
Anchor Text: کلماتی که توست آنها برای خود بک‌لینک می‌گیرید Anchor Text نامیده می‌شود.
Alt Tag: Alt Tag یک کد Html است که برای تصاویر استفاده می‌شود. دیدن این تگ در مبحث‌های سئو به این دلیل اهمیت نقش آن در سئو می‌باشد. گوگل قادر به خواندن اطلاعات تصاویر نمی‌باشد، به همین دلیل مهندسین سئو زمانی که به وب‌سایتیک تصویر اضافه می‌کنند.
Alexa: آلکسا آمارهای وب‌سایت‌ها شما  را مانند: زمان صرف کرده کاربر در سایت شما، یا آمارهای بازدید را به شما گزارش می‌دهد، و سیستمی است که تمام وب‌سایت‌های دنیا را طبق الگوریتم خاصی طبقه بندی کرده است، با ورود به وب‌سایت آلکسا می‌توانید رتبه خود را در جهان و در ایران مشاهده کنید.
Altavista: یک موتور جستجوگر مانند گوگل و حتی قدیمی‌تر از گوگل می‌باشد. با اینکه در زمینه سئو فقط روی گوگل کار می‌کنید و هدفتان موتور جستجو گوگل است با این حال توصیه می‌کنم که وب‌سایت خود را در موتور جستجوی  Altavista نیز ثبت کنید.خزنده‌های گوگل Altavista را زیر نظر دارند.
Algorithm: موتورهای جستجو با عملیات ریاضی خاصی وب‌سایت‌هایش را طبقه بندی می‌کند که به آن Algorithm گفته می‌شود. در الگوریتم گوگل یک وب‌سایت از 200 نقطه مختلف تحت نظر قرار می‌گیرد و سپس رتبه بندی می‌شود و در رتبه‌ای که باید قرار بگیرد جای می‌گیرد.

B:
Backlink: بک‌لینک شاهرگ سئو نسب گرفته است، و مفهوم بک‌لینک یعنی اتصال یک سایت با سایت دگر می‌باشد. بک‌لینک‌ها عنوان مختلفی دارند.
Black-Hat سئو: روشی است که در انجمن های سئو بیشتر دیده می‌شود که مفهوم آن در زمان کوتاه به رتبه خوب رسیدن با روش‌های غیر قانونی و یا شرح تکنیک‌های تقلب برای جستجوگرها می‌باشد.
Broken Link: broken link یا شکست پیوند به این معنی می‌باشد که یک لینک از وب‌سایت توسط موتور جستجو  Index شده است ولی این لینک به هر دلیل غیر قابل دسترسی باشد. لین مرده Dead link نیز نامیده می‌شود.
Bing: مایکروسافت در یکم ژوئن 2009 نسخه بتا موتور جستجو به نام Bing  عرضه کرده است.

C:
Canonical: یک کد Html که توسط تمام موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل اجرا و پشتیبانی می‌شود. ویژگی  Canonical این است که: انتخاب یک صفحه از میان صفحاتی که دارای محتوای یکسان می‌باشند برای  الویت اول از بین دیگر صفحات در لیست شدن در موتورهای جستجو می‌باشد.
Cloaking: به عنوان یک  تکنیک  Black – Hat سئو  شناخته می‌شود، و کاربرد آن به این صورت می‌باشد که محتوای صفحات وب‌سایت را برای  گول زدن Spider موتورهای جستجو تنظیم کنیم نه برای استفاده کاربران.
Cross Link: یک روش از روش‌های بک‌لینک می‌باشد، به این صورت که دو مدیر وب از سایت‌های متفاوت  با هم تبادل لینک انجام دهند.

D:
Directory: به پایگاه داده وب‌سایت  گفته می‌شود. سایت‌های دایرکتوری یعنی سایتهای صنعتی در انجام سئونقشه مهمی را ایفا می‌کنند.
Disallow: در تنظیم فایل Robot.txt مورد استفاده قرار می‌گیرد و زمانی که از disallow در یک صفحه استفاده می‌کنیم، مشخص می‌کنیم که خزند های گوگل googlebot ها به آن صفحه دسترسی نداشته باشند و آن را Index  نکنند.
Description: به زبان فارسی شرح  خوانده می‌شود، description یکی از متا تگ‌های مهم محسوب می‌شود و وب‌سایت خود را در یک یا دوسطر به صورت خلاصه شرح می‌دهد.
Depth Of Content: یعنی با حداکثر 1  یا دو کلیک کاربر را به موضوع مورد نظرش هدایت کنیم.

E:
Error Log Files: خطاهای مختلف  موجود در زمان دسترسی به سایت شما در این فایل ذخیره می‌شود، حتی کارهای انجام شده بر روی سایت شما نیز دز این فایل موجود می‌باشد.

F:
FreshBot: برنامه گوگل، که تمامی اطلاعات کسب شده در لینک‌های سایت شما توسط Crawler  را در پایگاه داده خود ذخیره می‌کند.

G:
Google Caffine: یکی از تغییرات بزرگ الگوریتم گوگل می‌باشد، با الگوریتم Caffeine  گوگل کیفیت محتوای وب‌سایت شما 2 برابر می‌شود. یکی از الگوریتم‌های گوگل است.
Google Dance: معمولاً در انجمن های خارجی بیان می‌شود و ما می‌توانیم آن را نوسانات گوگل بنامیم. این نوسانات گاهی می‌تواند به صورت ناگهانی در رتبه بندی سایت ما یا در  page rank ما تغییرات ایجاد کند.
Google Bomb: گوگل  با این الگوریتم به سایت‌های جدید که در زمان کوتاه مقدار زیادی بک‌لینک گرفته باشند مجازات می‌کند. این مجازات به این صورت می‌باشد که وب‌سایت‌هایی که با یک کلمه کلیدی  در رتبه اول بودند دیگر صاحب آن رتبه نخواهند شد و به صفحات آخر انتقال داده می‌شوند.
Google Page Rank: یکی از تکنولوژی‌های گوگل در حال توسعه پیچ رنک می‌باشد که وب‌سایت‌ها را از 0 تا 10  امتیاز بندی می‌کند.
Google SandBox: بدترین مجازات گوگل به سایت‌های متغلب که محتوای خود را برای موتور جستجو تنظیم می‌کنند. این مجازات می‌تواند سایت شما را کلاً از موتور جستجوی گوگل حذف کند.
Google Ban: گوگل سایت‌های که از چهارچوب قوانینش پیروی نکند را می‌تواند از دایرکتوری خود حذفشان کند.
Google Panda: یکی از الگوریتم‌های جدید پاندا می‌باشد، گوگل توسط این الگوریتم وب‌سایت‌های SPAM و یا هرز بی محتوا را از نتیجه جستجو حذف و یا در رتبه‌های آخر قرار می‌دهد.

H:
Header Tag: تگ H1,H2 که تا  H6 ادامه دارد و عنوان مطالب با آن مشخص می‌شود.معمولاً در انجام سئو کلمه‌های کلیدی خود را از داخل این تگ‌ها انتخاب می‌کنیم.
Hidden Text and Hidden Link: یکی از تکنیک‌های  black Hat سئو می‌باشد. متن پنهان یا متن‌های پنهان. دیو این متن‌ها یا لینک‌ها به صورت پنهان می‌باشد و یا متن‌هایی که با رنگ پس زمینه یکسان می‌باشند و دیده نمی‌شوند.

I:
Inbound Links: لینک‌هایی که یک سایت به سایت  شما داده است.
Image Map: کارهایی که باعث می‌شود تا خزنده گوگل تصاویر داخل سایت شما را به خوبی  Index کنند و در Google Image رتبه خوبی داشته باشید.
IP Adress: آدرس آی پی،شماره‌های است که به هر وب‌سایت‌ها و یا سیستم‌های که وارد اینترنت می شون داده می‌شود، در سئو دارای اهمیت زیادی می‌باشد.
Index: در سئو index  به معنی این می‌باشد که Spider هلی گوگل وب‌سایت را زیر و رو و از جوانب مختلف بررسی کرده و اطلاعات مورد نظر را در پایگاه داده گوگل ذخیره و صفحه مورد نظر را در گوگل ثبت کنند.

K:
Keyword: کلمه‌ای که می‌خواهید توسط آن در موتورهای جستجوی Google.Bing,Yahoo دارای رتبه‌های اول شوید کلمه کلیدی یا Keyword نامیده می‌شود.
Keyword Density: میانگین استفاده یک کلمه داخل یک متن، چگالی کلمه کلیدی گفته می‌شود.
Keyword Research: خدمات سئو برای سایت شما که به موتورهای جستجو گر بفهماند کدام کلمه کلیدی هدف شماست گفته می‌شود. به زبان ساده بیان اینکه انسان‌ها با چه کلماتی وب‌سایت شما را در موتور جستجو بیابند.

L:
Linkbait: روشی برای افزایش آمار بازدید و بک‌لینک گرفتن برای وب‌سایتتان می‌باشد، که معمولاً توسط بلاگ های سپر این کار انجام می‌پذیرد.
Link Popularity: به مقدار لینک‌ها و ارزش لینک‌های داده شده به یک سایت گفته می‌شود. مقدار تبادل لینک در سایت شما می‌باشد. در فاکتورهای رتبه بندی نیز بسیار مهم می‌باشد.
Link Wheel: زنجیره‌ای از  بک‌لینک‌های ایجاد شده در انجمن ها, RSS، وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌های چندرسانه‌ای که برای بالا بردن امنیت وب‌سایت و رتبه و PR بسیار مؤثر می‌باشد.

ادامه مطلب  اینجا

0  تشکر
پست 1 تا 1 (از مجموع 1 پست)

برای پاسخ دادن به این تاپیک باید وارد سایت شوید .