افزایش بازدهی ایندکس صفحات فروشگاه‌های اینترنتی

این تاپیک 0 پاسخ و 1 مشارکت کننده دارد . آخرین آپدیت توسط :  http:// www.avadis.net ،‏ 1 ماه و 1 هفته پیش .

این تاپیک تاکنون 77 بازدید داشته است .

نویسنده پست
سه شنبه ، 25 اکتبر 2016     9:17 ق.ظ #


http:// www.avadis.net

Subscriber
0 پست13 تاپیک

بررسی 25000 پیغام خطای اصلی که در ابزار Google Webmaster نمایش داده میشود، می‌تواند شمارا نسبت به ریشه‌کن کردن این خطاها (که ظاهراً غیرقابل‌حل هستند) امیدوار کند. کلید مشکل این است که بدانیم چه خطاهایی در فروشگاه‌ اینترنتی شما تأثیرگذارند و چه خطاهایی واضح و به‌راحتی قابل‌حل هستند، بنابراین پس‌ازآن شما می‌توانید با مشکلات واقعی روبرو شوید. دلیل و اهمیت بررسی و توجه به این خطاها، تأثیری است که روی کاربران شما و جستجوگر گوگل دارد.

داشتن هزاران خطا 404 خصوصاً آن‌هایی که متعلق به آدرس‌های نمایه شده یا لینک شده به صفحات دیگر هستند، به‌صورت بالقوه باعث آزار کاربران شما می‌شود. اگر آن‌ها وارد چندین صفحه 404 در یک بخش شوند، اعتمادشان نسبت به فروشگاه‌ اینترنتی شما کاهش می‌یابد و البته باعث ناامیدی می‌شود.

افزایش بازدهی ایندکس صفحات فروشگاه‌های اینترنتی

همچنین نمی‌خواهید که لینک‌های ارسالی از سوی فروشگاه‌های اینترنتی دیگر را با رسیدن آن‌ها به صفحه‌ای مرده! از دست بدهید. شما می‌توانید با اصلاح خطا جستجو و ارسال آن به سمت آدرسی صحیح باعث بهبود رنک خود شوید.

علاوه بر این، گوگل بودجه جستجو مشخصی را برای فروشگاه‌ اینترنتی شما در نظر گرفته است و اگر مقدار زیادی از زمان ربات خزنده صرف جستجو صفحات خطای نوبت، زمان کافی برای به دست آوردن اطلاعات باارزش صفحاتی که واقعاً کار می‌کنند را ندارد.

افزایش بازدهی ایندکس صفحات فروشگاه‌های اینترنتی
بخش اصلی خطاهای جستجو که توسط ابزار Google Webmaster گزارش‌شده است در پایین آمده است:

خطای HTTP

این بخش معمولاً صفحاتی را که خطاهایی مانند صفحات 403 را دارا می‌باشند ، نشان می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر از لیست همه‌ی کدهای HTTP ، صفحه راهنمای گوگل خود را بررسی کنید.

اغلب خطاها در نقشه فروشگاه‌ اینترنتی توسط نقشه‌های فروشگاه‌ اینترنتی قدیمی ایجاد می‌شوند که همچنان به‌صورت 404 هستند یا صفحه‌های لیست شده در نقشه فروشگاه‌ اینترنتی فعلی به یک خطا 404 می‌رسند. اطمینان حاصل کنید که تمامی لینک‌های موجود در نقشه فروشگاه‌ اینترنتی شما به‌خوبی کار می‌کنند و برای جستجوگر گوگل مفید هستند.

ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می‌رسد که sitemap تا فقط توسط ربات‌های جستجوگر استفاده می‌شوند.

یکی از کارهای طاقت‌فرسای گوگل این است که نقشه‌های قدیمی فروشگاه‌ اینترنتی را که حذف کرده‌اید، بررسی می‌کند تا نقشه‌های فروشگاه‌ اینترنتی و آدرس‌هایی که واقعاً حذف‌شده‌اند را بیاید. اگر نقشه فروشگاه‌ اینترنتی قدیمی دارید که از ابزار Google Webmaster حذف کرده‌اید، و دوست ندارید که مورد جستجو قرار گیرد، مطمئن شوید که آن نقشه 404 به نقشه فروشگاه‌ اینترنتی فعلی شما redirect نشود.

افزایش بازدهی ایندکس صفحات فروشگاه‌های اینترنتی

به گفته یکی از کارمند گوگل:

بهترین راه برای جلوگیری از مورد جستجو قرار گرفتن آدرس‌ها و نقشه‌های قدیمی فروشگاه‌ اینترنتی توسط روبات گوگل، این است که آن‌ها را تبدیل به 404 کنید. اگر ما ببینیم که آدرسی به‌طور پی‌درپی 404 می‌شود، از جستجو کردن آن دست می‌کشیم، و سپس جستجوی نقشه فروشگاه‌ اینترنتی را متوقف می‌کنیم، این کار را از تب all sitemaps انجام دهید.

خطای Not Followed

بیشتر این خطاها اغلب از خطاهای redirect به وجود می‌آیند. اطمینان حاصل کنید که زنجیره redirect را حداقل کرده‌اید، زمان redirect برای بازه کوتاهی تنظیم شود و از meta refreshes در بالای صفحات خود استفاده نکنید.

افزایش بازدهی ایندکس صفحات فروشگاه‌های اینترنتی

نتایج و آثار redirect کردن:

- هنگامی‌که صفحات را برای همیشه redirect می‌کنید، مطمئن شوید که آن‌ها به کد HTTP موردنظر برمی‌گردند (301 برای انتقال دائمی).

- مطمئن شوید که حلقه‌ی redirect ندارید، یعنی نقاط redirect به خودشان بازگردند!

- اطمینان حاصل کنید که نقاط را صفحات درستی redirect کنید نه صفحات 404 یا دیگر صفحاتی که خطادارند مانند (server error یا 403 forbidden).

- مطمئن شوید که redirect های شما در حقیقت به یک صفحه‌ی دارای محتوا برسد.

ابزارهای مورداستفاده:

- Redirect های خود را با ابزاری برای چک کردن پاسخ header مانند URL Valet یا Check Server Headers Tool بررسی نمایید.

- Screaming Frog ابزاری عالی برای چک کردن صفحاتی از فروشگاه‌ اینترنتی شما است که redirect 301 و خطا 404 و 500 را نشان می‌دهند. نسخه رایگان آن 500 صفحه را پوشش می‌دهد، اگر نیازی بیشتر از این دارید باید نسخه نهایی آن را بخرید.

- Search Engine Indexing Checker ابزاری بسیار مفید است که شما می‌توانید فهرستی از آدرس‌هایتان که به‌عنوان redirect ثبت کرده‌اید را در آن قرار دهید. این ابزار به شما این اجازه را می‌دهد که آدرس‌هایتان را در فضایی بررسی کنید تا ببینید کدامشان نمایه شده است و کدامشان نه. اگر آدرس‌های اولیه شما که redirect شده‌اند دیگر نمایه نیستند به این معنی است که گوگل بعد از مشاهده redirect 301، آدرس قبلی را از لیست نمایه‌اش خارج کرده است و شما نیز می‌توانید آن را از خط redirect فایل .htaccess پاک نمایید.

فروشگاه‌ اینترنتی خود را به‌صورت فقط متن (با مشاهده نسخه کَش فروشگاه‌ اینترنتی از لیست SERP گوگل) آزمایش کنید. مطمئن شوید که می‌توانید تمامی لینک‌هایتان را ببینید و هیچ لینکی توسط جاوا اسکریپت، فلش، کوکی تا، شماره بخش‌ها، DHTML و فریم تا پنهان نشده است.

همواره از لینک‌های مستقل و نه لینک‌های وابسته استفاده کنید. اگر ویرایشگرهای مخرب مطالب، روی عکس‌ها و لینک‌های شما اثر می‌گذارند می‌توانند به لینک‌های وابسته شما ارجاع دهند و اگر به شکل نادرستی تجزیه شود ممکن است شما نتوانید خطاهای نمایان شده در ابزار Google Webmasterتان را ببینید، این خطاها ممکن است دریکی از فروشگاه‌های اینترنتی ما اتفاق بیفتد و معمولاً شناسایی لینک اصلی که باعث این خطا شده است غیرممکن است.

خطای Not Found

- خطاهای Not Found بخش بزرگی از خطاهای فروشگاه‌ اینترنتی شمارا شامل می‌شود. خطاهای 404 می‌توانند از طرق محدودی رخ دهند:

- شما صفحه‌ای از فروشگاه‌ اینترنتی‌تان را حذف کرده‌اید و آن را redirect 301 نکرده‌اید.

- شما نام صفحه‌ای را در فروشگاه‌ اینترنتی‌تان تغییر داده‌اید و آن را redirect 301 نکرده‌اید.

- شما مشکل تایپی در لینکی داخلی روی فروشگاه‌ اینترنتی‌تان دارید که لینک می‌دهد به صفحه‌ای که وجود ندارد.

- شخص دیگری از فروشگاه‌ اینترنتی دیگری به فروشگاه‌ اینترنتی شما لینک می‌دهد اما در لینکشان مشکل تایپی وجود دارد.

- شما فروشگاه‌ اینترنتی را به دامنه‌ای جدید منتقل کرده‌اید و زیرپوشه تا دقیقاً منطبق نیستند.

بهترین راه‌حل:

ادامه مطلب اینجا

0  تشکر
پست 1 تا 1 (از مجموع 1 پست)

برای پاسخ دادن به این تاپیک باید وارد سایت شوید .