آموزش SEO-دامنه سایت

این تاپیک 0 پاسخ و 1 مشارکت کننده دارد . آخرین آپدیت توسط :  صبا ...saba ،‏ 7 ماه و 3 هفته پیش .

این تاپیک تاکنون 37 بازدید داشته است .

نویسنده پست
پنجشنبه ، 14 آوریل 2016     7:36 ب.ظ #


صبا ...saba

Subscriber
0 پست669 تاپیک

هنگامی که شروع به فکر کردن درباره ی یک کار تجاری روی اینترنت می کنید، اولین چیزی که در مورد وب سایتتان به ذهن خطور می کند، نام دامنه است. قبل از انتخاب نام دامنه می بایست موارد زیر را در نظر بگیرید:

کاربران هدف شما چه کسانی هستند؟
چه محصولاتی را می خواهید به آن ها بفروشید؟ آیا آیتم از لحاظ فیزیکی محسوس است (مانند گوشی موبایل) یا فقط یک متن و محتوا است (مانند مقاله)؟
چه چیزی تجارت شما را از سایر تجارت های موجود در بازار متمایز و منحصر به فرد می کند؟

اکثر افراد فکر می کنند می بایست کلمات کلیدی را در دامنه داشته باشند. کلمات کلیدی در نام دامنه معمولا مهم هستند، اما می بایست استفاده از این کلمات به نحوی انجام شود که نام دامنه کوتاه باشد، و به آسانی بتوانیم آن را به خاطر آوریم و خطوط اتصال نداشته باشد.

استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه به شما مزیت رقابتی بالایی نسبت به سایر رقبا خواهد داد. این امر باعث می شود که تعداد کلیک روی لینک شما در موتورهای جستجو و در وبسایت های تبلیغاتی پولی بالا رود.

توجه: از خرید نام دامنه های طولانی و سردرگم کننده بپرهیزید. برخی افراد کلمات را در نام دامنه با استفاده از خط تیره و یا هایفن از همدیگر جدا می کنند. در گذشته، خود نام دامنه یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی بود اما در موتورهای پیشرفته امروزی دیگر جایگاهی ندارد.

نام دامنه هایی که نهایتا دو یا سه کلمه ای هستند، بیشتر در ذهن ها می مانند. برخی از وب سایت های جالب نام دامنه خود را تبدیل به یک برند کرده اند. از این دست وب سایت ها می توان به eBay، Yahoo، Expedia، Slashdot، Fark، Wikipedia و Google اشاره کرد.

نام دامنه باید جوری باشد که وقتی از پشت تلفن آن را می گویید، شخصی که آن طرف تلفن قرار دارد بداند نام دامنه چگونه تلفظ می شود حتی بتواند حدس بزند که شما چه محصولی عرضه می کنید.

در نهایت، شما باید بتوانید جواب این سوالات را از خودتان بگیرید:

چرا می خواهید وب سایت داشته باشید؟ چرا باید کاربران از سایت شما خریداری کنند و از دیگران خریداری نکنند؟ چه چیزی شما را نسبت به دیگران متفاوت و متمایز کرده است؟
کاربران هدف شما چه کسانی هستند؟ و چه محصولاتی را می خواهید به آن ها بفروشید؟
لیستی از 5 تا 10 سایتی که به نظرتان جالب هستند، ایجاد کنید. اکنون فکر کنید که چرا این وب سایت ها جالب هستند؟
5 نام دامنه متفاوت ایجاد کنید. حداقل یکی را جالب انتخاب کندی. لیست را به چند نفر نشان دهید تا جالب ترین نام را از نظر آن ها اقتباس کنید. اگر افرادی که لیست به دستشان رسیده است، شما را نشناسند بازخورد بهتری خواهید گرفت
نام دامنه ای را خریداری کنید که جذب بیشتری دارد، بیشتر در خاطره ها می ماند و با تجارت شما مرتبط است.

0  تشکر
پست 1 تا 1 (از مجموع 1 پست)

برای پاسخ دادن به این تاپیک باید وارد سایت شوید .