آموزش کامل کسب رتبه 1 در گوگل + بزرگترین مقاله سئو در جهان

این تاپیک 5 پاسخ و 4 مشارکت کننده دارد . آخرین آپدیت توسط :  sitesazlio ،‏ 5 ماه و 1 هفته پیش .

این تاپیک تاکنون 698 بازدید داشته است .

نویسنده پست
دوشنبه ، 25 آوریل 2016     7:19 ب.ظ #


ali yazdan parast

Subscriber
2 پست2 تاپیک

گوگل در سال های اخیر داخل یک مطلب تو وبلاگ رسمیش اعلام کرد که ما بیش از 200 فاکتور را در رتبه بندی هر سایت در نتایج لحاظ می کنیم که هر کدام از این فاکتور ها نیز 50 آیتم متفاوت دارن، که شما با رعایت این فاکتور ها میتونین سئو و بهینه سازی سایتتون را به صورت قابل قبولی بهبود ببخشین و پس از اون شاهد رشد چشمگیر ترافیک سایتتون در نتایج موتور های جستجو باشین و با دونستن این نکات و فاکتور های مهم از این به بعد قادر هستین هر نوع سایتی رو بهینه سازی کنین در این مقاله آموزشی من ابتدا نکات مهم و طلایی و فاکتور های سئو را مطرح می کنم و در مورد هر کدام از آن ها توضیحات مختصری ارائه می دهم و در صورتی که شما تمام این فاکتور ها را در تجارت آنلاین و وب سایتتون رعایت کنین بدون شک به ردیف های اول گوگل می آیین و میتونید سال ها فروش بالایی رو تجربه کنین و کاربران زیادی رو از موتور های جستجو دریافت کنین.

الگوریتم گوگل چگونه کار می کند ؟

قبل از مطرح کردن 126 فاکتور رتبه بندی در گوگل ابتدا شما باید بدونین الگوریتم های گوگل دقیقا چگونه عمل می کنند و چرا الگوریتم ها دائما در حال بروز شدن و بهتر شدن هستند، شما با دونستن این نکته مهم می توانید بیشتر نحوه کارکرد گوگل رو درک کنین، گوگل و الگوریتم هایش همواره در تلاش هستند کاربران رو به سمته بهترین نتیجه و بهترین سایت هدایت کنند و رضایت کاربر را بدست آورند، عامل موفقیت گوگل نسبت به سایر موتو های جستجو در اینه که کاربر در سه سایت اولی که مشاهده می کنه به نتایج مورد نیازش دست پیدا میکنه، همه الگوریتم های گوگل برای این به وجود اومدن که سایت هایی رو که با کیفیت تر و پرمحتوا تر رهستن رو به کاربر نمایش دهند، بنابراین الگوریتم های گوگل تمام سایت ها رو بررسی می کنن و طبق 126 فاکتور مهم آنالیز می کنند که کدام سایت در کدام کلمه نسبت به سایر رقبا از هر لحاظ بهتره و پس از اون رتبه بندی ها انجام می شود، شما به جای مطالعه الگورتیم های پیچیده گوگل تنها کاری که باید انجام بدین اینه که از سایر رقبای خود بهتر باشین باشین و کاربران گوگل رو به نتایج دلخواهشون برسونین و این امر هم با تلاش و برنامه ریزی بدست میاد، اگر این قانون همیشه ثابت را همواره رعایت کنین و سعی کنین بهترین ها رو برای بازدیدکنندگان از سایتتون در نظر بگیرین رتبه های اول گوگل همیشه برای شما خواهد بود.
رد مسئولیت : شرکت گوگل به هیچ عنوان از فاکتور هایی که در زیر به شما توضیح می دهیم رونمایی نکرده است و این فاکتور ها توسط هیچکدام از منابع رسمی گوگل منتشر نشده اند، من فاکتور ها و نکات زیر رو بر اساس چندین سال تجربه عملی و مطالعه وب سایت های انگلیسی زبان و پیاده سازی اون ها بر روی سایت های بزرگ بدست آورده ام و همواره با رعایت اون ها در پروژه های سئو و بهینه سازی به بهترین نتایج دست یافته ام یا بهتره که بگم حتی بعضی وقتا با رعایت کردن این فاکتور ها معجزه تو وب سایت های ن رخ داده است و هم اکنون شما نیز با رعایت نکات می تونین سئو سایتتون را به صورت جدی بهبود ببخشین، لطفا تا آخر این مقاله رو مطالعه کنین و همه فاکتور ها رو داخل سایتتون رعایت کنین و مطمئن باشین که به نتیجه دلخواهتون میرسین اما نه یه شبه ! طبق تجربه من بعد از رعایت همه این فاکتور ها شما تازه بعد از 2 ماه به صورت جدی حس می کنین که بازدید وب سایتتون بیشتر شده و به همراه اون درآمد شما افزایش پیدا میکنه، پس اصل اول تو سئو اینه که عجله نکنین.

10 نکته کلیدی که پایه های سئو و بهینه سازی وب سایت محسوب می شوند

1- معماری سایت صحیح باشد.

اکثر سایت ها معمولا از سیستم مدیریت محتوا های وردپرس، دروپال و جوملا استفاده می کنن، بنابراین اکثر این cms ها به لحاظ معماری کد نویسی استاندارد ساخته شده اند به دلیل این که برنامه نویسان و توسعه دهندگان بسیار حرفه ای در حال گسترش این نرم افزار ها هستند؛ همواره سوال برخی از کاربران ما اینه که سئو وردپرس بهتره یا جوملا ؟ من تصمیم ندارم وارد جنگ بین این دو سیستم مدیریت محتوا شوم، اما افرادی که می گویند سئو وردپرس بسیار قوی تر از جوملاست باید این نکته رو هم در نظر بگیرند که سایت هایی که با وردپرس راه اندازی می شوند معمولا سایت هایی هستند که تصمیم به تولید محتوا و ارائه مقالات دارند و با افزودن چند افزونه به سئو وردپرس و ارائه محتوا های تخصصی مصلما از سایت های جوملایی که برای شرکت ها ساخته می شوند و طی سالیان دراز آپدیت نمی شوند قوی تر هستند، نظر من اینه که جوملا هم میتونه سئوی خوبی داشته باشه اما برای این که بتونید جوملا رو سئو کنین باید خیلی حرفه ای باشید و خیلی تکنیک ها رو پیاده سازی کنین تا این سیستم رو بهینه کنین اما در وردپرس اینطوری نیست و معمولا استاندارد های سئو به صورت پیشفرض در وردپرس به خوبی رعایت شده اند، انتخاب سیستم مدیریت محتوا مناسب اولین گام موفقیت محسوب می شه بنابراین بهتره از وردپرس استفاده کنید چون سئو کردن وردپرس آسان تر و لذت بخش تر هست و سریع تر میتونین به نتیجه دلخواهتون برسین.
2- سرعت سایتتان باید بالا باشد.

سرعت سایت یکی از مهم ترین فاکتور های بهینه سازی سایت محسوب میشه، سرعت سایت شما همواره باید در وضعیت بسیار مطلوبی باشده تا کاربران بتونن خیلی راحت سایت شما رو مرور کنند، اگر وارد سایت gtmetrix.com شوید و آدرس سایتتون رو در این سایت وارد کنین و دکمه آنالیز رو بزنین، این سایت برخی از عوامل بهینه بودن سایت شما رو خیلی سریع بررسی می کنه و سپس نتایج خوبی به شما ارائه می دهد، یکی از نتایج آن تست سرعت سایت شماست و سرعت لود سایتتون رو برای یک کاربر عادی اندازه گیری می کنه و به شما ارائه می دهد، PageSpeed Score وب سایتتون باید بالاتر از 90 درصد و بر روی گرید A یعنی پرسرعت باشه، بر روی سرعت سایتتون خیلی تمرکز کنین و هموار تلاش کنین اون رو به حداقل حالت ممکن برسونین، فراموش نکنین که اگه سرعت وب سایت شما خوب نباشه با رعایت تمام فاکتور های سئو هم نمیتونین نتیجه خوبی بگیرین، هرچقدر سرعت لود وب سایتتون بیشتر باشه بهتره.
3- هاست سایتتان باید با کیفیت باشد و همیشه در دسترس باشد.

همانطور که شما هیچوقت حاضر نیستین خونتون رو در هر محله ای بسازین، نباید سایتتون رو هم در هر سرور یا هاستی پیاده سازی کنین، از نظر من هاستی خوبه که پایداری بالایی داشته باشه، سایت های اسپم بر روی سرور اون هاست نگهداری نشه و پهنای باند خیلی خوبی داشته باشه، انتخاب هاست مناسب در فاکتور مهم قبلی یعنی سرعت سایت هم بسیار تاثیر گذاره و به این ترتیب در صورتی که شما هاست مناسب برای سایتتون انتخاب کنین یکی از مهم ترین قدم ها را در سئو و بهینه سازی خود برداشته اید جهت بررسی و انتخاب یک هاست خوب لطفا فیلم آموزشی نحوه خرید یک هاست خوب رو مشاهده کنین.
4- کاربر هدف را در سایت خود جذب کنید.

یکی از مهم ترین نکاتی که معمولا مدیران سایت ها در سئو رعایت نمی کننن، عدم جذب کاربر هدف یا target visitor است، هموراه خیلی از سئو کار ها و مدیران سایت ها تمرکز خود را بر روی روش های قدیمی و تئوری بهینه سازی و افزایش رتبه منعطف کرده ان، مثلا خیلی از کاربران از ما می پرسند اگر سئو سایت شما خوب است پس چرا رتبه الکسا شما کم است ؟، لطفا دقت کنین که سئو هیچ ارتباطی به رتبه الکسا نداره، در فرآیند سئو استاندارد تمرکز ما بر روی این است که کاربران هدف را به سایت هدایت کنیم نه این که برای افزایش رتبه الکسا بخواهیم سیل انبوهی از بازدیدکنندگان که به کسب و کار ما هیچ ارتباطی ندارن رو جذب سایت کنیم و الکی سایتمون رو شلوغ کنیم، در فرآیند سئو استاندارد و اصولی هدف ما جذب کاربر هدف و افزایش درآمد هستش، بدین معنا که اگر ما روزانه بتوانیم حتی 50 نفر کاربر هم از موتور های جستجو دریافت کنیم اما این کاربران خریداران واقعی محصول ما باشن در پروژه سئو موفق شده ایم، بنابراین رنک الکسا برای ما هیچ اهمیتی در بهینه سازی سایت نداره، هدف کلی ما انتخاب کلمه کلیدی هدف و افزایش رتبه سایت خود در کلمه کلیدی هدف هستش که بتونیم کاربران هدف رو به سمته سایتمون هدایت کنیم.
5- کلمات کلیدی مناسب برای سایتتان انتخاب کنید.

به عنوان اولین قدم جهت بهینه سازی وب سایت باید کلمات کلیدی مناسب برای سایتتون انتخاب کنین، سعی کلمات کلیدی رو برای سایتتون انتخاب کنین که مطمئن باشین این کلمات توسط کاربران جستجو می شوند، کلماتی انتخاب کنین که اگر قرار باشه سال ها بر روی اون ها کار کنین تا به ردیف های اول گوگل بیایین مطمئن باشید اون کلمات توسط کاربران سرچ می شوند و باعث جذب کاربر هدف در سایت شما خواهند شد، انتخاب کلمه کلیدی مناسب با انجام تحقیقات تخصصی در موتور های جستجو همراه هست و همواره یکی از ابزار های مهمی که میتونه به شما کمک کنه انواع کلمات کلیدی و میزان رقابتی بودن اون ها رو در موتور های جستجو کشف کنین ابزار گوگل کیورد پلنر یا Google Keyword Planner هست که البته برای IP های کشور ایران مسدود هست، دقت کنید که این یکی از بزار های گوگل می باشد برای افرادی که میخواهند در گوگل تبلیغات کلیکی google adwords انجام دهند و به وسیله این ابزار میتونن میزان رقابت و تعداد جستجو های هر کلمه رو اندازه گیری کنن و سپس تبلیغات خود را در گوگل شروع کنند، اما ما به کمک این ابزار میتونیم کلمات کلیدی مناسب جهت بهینه سازی سایتمون و میزان رقابتی بودن کلمه رو پیدا کنیم البته نحوه کار با این ابزار کمی پیچیده و حرفه ای هست که در یه مقاله جداگونه نحوه کار با ابزار Google Planner رو به صورت کامل بهتون آموزش خواهم داد اما همین الان هم میتونین درمورد کار با این ابزار تو گوگل سرچ کنین و آموزش های مرتبط پیدا کنین و کارتون رو از همین الان شروع کنین.
6- محتوای جذاب برای کاربران خود بنویسید.

هرچقدر هم که مقالاتتون از نظر علمی غنی و با کیفیت باشه؛ فقط در صورتی می تونیم اون رو محتوای با کیفیت و عالی بدونیم که بازدیدکننه پس از مطالعه مقاله هیجان زده بشه و پیش خودش بگه این محتوا بسیار جذابه و میتونه برای دوستان من هم مفید باشه و سپس خواننده مقاله شما رو برای 10 نفر دیگر هم به اشتراک بگذاره ما این نوع محتوا رو محتوایی با کیفیت و جذاب می دونیم زیرا این نوع محتوای تولید شده توسط شما همواره در بسیاری از شبکه های اجتماعی روزانه بین افراد به اشتراک گذاشته میشه و وب سایت شما هم به همین ترتیب هر روز اعتبار بیشتری به دست میاره، شما باید تکنیک هایی رو یاد بگیرین که توسط اون ها قادر باشین محتوایی جذاب و مفید تولید کنین، امیدوارم ناراحت نشین اما اگر تصمیم ندارین به صورت حرفه ای محتوا نویسی کنین و به افزایش علم کاربرانتون و کاربران اینترنت کمک کنین پس لطفا از گوگل هم انتظار نداشته باشین که به شما کمک کنه تا ثروتمند بشین، همیشه یادتون باشه که محتوا تو سئو پادشاه است.
7- در وب سایت خود از ویدئو ها استفاده کنید.

البته ممکن است این مورد رو هم قبلا بار ها شنیده باشین اما استفاده از ویدئو اخیرا در بحث بهینه سازی سایت به یک اجبار تبدیل شده است، در حالی این نکته رو به شما یادآوری می کنم که اگر با سایت های انگلیسی زبان در ارتباط باشین همواره می بینید که در این سایت ها از ویدئو به تدریج استفاده می شود اما در وب فارسی یا وب سایت های ایرانی متاسفانه خیلی کم از ویدئو داخل سایت ها استفاده میشه، استفاده از تکنیک تولید محتوای ویدئویی می تونه یک برگ برنده برای وب سایت شما باشه و اگر در سایت شما ویدئو تولید شده باشه گوگل ارزش دوچندانی برای شما قائل میشه، بیایان منطقی تر فکر کنیم تو دنیایی امروزی با این همه مشغله کسی حوصله نداره دیگه مقاله های طولانی رو مطالعه کنه و همه به دنبال این هستند که هر چه زودتر به نتیجه ای که میخوان برسن، پس شما هم با تولید محتوا به اینجور آدما کمک کنین که هرچقدر سریع تر به نتیجه دلخواهشون برسن.
8- از شبکه های اجتماعی در کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید.

اگر به دنبال پیشرفت در سئو هستین استفاده از شبکه های اجتماعلی برای سایت شما یک اجبار است تا بتوانین به کمک این شبکه ها کاربر را با سایت خود درگیر کنین و در این شبکه ها با کاربرانتون بیشتر و راحت تر در ارتباط باشین، مطالب سایتتون رو در این شبکه ها به اشتراک بگذارین و از کاربرانتون بخواین که در مورد مقالاتتون نظر بدن و یک تآمل جدی با کاربرانتون در شبکه های اجتماعی ایجاد کنین، نگران نباشین در قسمت های پایانی این مقاله به شما یاد میدم که دقیقا در شبکه های اجتماعی باید چیکار کنین.
9- برای جذب لینک با کیفیت، استراتژی داشته باشید.

اخیرا خیلی از کاربر ها به ما مراجعه می کنن و میگن لطفا شما چند سایت به ما معرفی کنین که داخل اون سایت ها ما لینک خریداری کنیم و سئو سایتمون رو بهتر کنیم، واقعا فکر می کنین با خرید چندتا لینک می تونین بهتر از رقیباتون باشین ؟ به همین راحتی ؟ واقعا به این بیندیشین که اگه شما چندین لینک در سایت های مختلف قرار دادین و سئو سایت شما بهبود یافت آیا می تونین با همون لینک ها در ردیف های بالای گوگل برای همیشه باقی بمونین ؟ خیر زیرا رقیبتون هم در همون سایت هایی که شما لینک سازی کرده اید لینک سازی می کنه و پس از مدتی کوتاه از شما سبقت بیشتری می گیره، این روش ها مانند ساخت و خرید بک لینک دیگه در علم روز سئو، جایگاهی نداره بیایین و بپذیرین که این روش ها مرده اند و فقط برای مدتی کوتاه می تونن جایگاه شما رو در گوگل تضمین کنند، شما برای ساخت لینک باید یک استراتژی حرفه ای داشته باشین، استراتژی حرفه ای لینک بیلدینگ یعنی روش هایی رو برنامه ریزی کنین که مردم و سایت های دیگه به صورت خودکار خودشون به شما لینک بدن، تصور کنین اگر بتونین چنین استراتژی های موفقی رو برنامه ریزی کنین تعداد لینک های سایتتون هر روز افزایش پیدا میکنه و هر روز اعتبار سایت شما در گوگل افزایش پیدا میکنه، اگر میخواین صاحب سایتی باشین که همیشه جایگاه خودش رو در گوگل حفظ می کنه، خرید لینک و این افکار رو برای همیشه کنار بگذارین، نگران نباشید نحوه دریافت لینک های با کیفیت رو هم در ادامه این مقاله به صورت کامل به شما آموزش می دهم.

10- مشارکت کاربران در سایتتان را برنامه ریزی کنید.

لطفا متفاوت عمل کنین، از سال 2015 به بعد اگر کاربر در یک سایت نتونه مشارکت داشته باشه اون سایت به هیچ وجه نمیتونه ترافیک بالایی از کاربران هدف رو به سمته خودش جذب کنه، از کاربران بخواین در مورد مطالب شما نظر بدن، درمورد خدمات شما نظر بدن و زیرساخت های این کار رو فراهم کنید که کاربران بتونن در سایتتون با یکدیگر تبادل تجربه داشته باشن، خلاق باشین و سعی کنین برنامه هایی داشته باشین که خود کاربر ها و بازدیدکننده ها به رشد وب سایتتون کمک کنن، برای شروع یک پیشرفت بزرگ نمی تونین تمام کار ها رو خودتون انجام بدین، اجازه بدین برخی از کار ها رو مردم برای شما انجام بدن و مردم به رشد برند شما کمک کنن، نگران نباشید در حد توان روش هایی رو هم برای انجام این کار های خلاقانه بهتون آموزش میدهم.

فاکتور های مهم دامنه سایت :

11- عمر دامنه تاثیر زیادی در رتبه سایت شما در گوگل دارد.
همواره بار ها شنیدید که عمر دامنه تاثیر زیادی در رتبه سایت در گوگل داره اما اینبار تصمیم دارم این مفهوم را واضح تر برای شما توضیح دهم، منظور از عمر دامنه این نیست که شما بروید یک دامنه ای که 10 سال پیش توسط شخصی ثبت شده را خریداری کنین و سایت خود رو با اون دامنه راه اندازی کنین، منظور از عمر دامنه اولین مرتبه ای هست که سایت نتایج خودش رو داخل گوگل ایندکس کرده و پس از آن همیشه فعال و در دسترس بوده، دامنه ای که سال ها پیش خریداری شده و بر روی آن سایتی فعال نبوده رو نمی توان دامنه ای ارزشمند از دید گوگل محسوب کرد، دامنه ای ارزشمنده و عمر بالایی داره که به عنوان مثال از 10 سال پیش تا الان فعال و برای کاربران قابل دسترس بوده باشه، بنابراین شما سایتتون رو هرچقدر سریع تر راه اندازی کنین و بر روی سایتتون به صورت تدریجی زحمت بکشین ونگران هیچ چیز نباشین چون هرچقدر عمر وب سایت شما بیشتر بشه امتیاز بیشتری هم نسبت به رقیبانتون دریافت می کنین.
12- از کلمه کلیدی در نام دامنه خود استفاده کنید.
البته گوگل اخیرا اعلام کرده که استفاده از کلمه کلیدی در نام دامنه دیگه نمیتونه در رتبه بندی سایت شما در آن کلمه کلیدی تاثیر گذار باشه اما مطمئن باشین که اگه بتونین کلمه کلیدی سایتتون رو در نام دامنه قرار بدین و سپس دامنه رو ثبت کنین به طور جدی در رتبه سایت شما تاثیر گذار هستش، به عنوان مثال اگر میخواین با واژه طراحی سایت در ردیف های اول گوگل باشیم بهتره دامنه tarahisite.ir رو خریداری کنین و بر روی سئو اون سایت کار کنین که البته خیلی از دامنه ها با نام های زیبا که حاوی کلمات کلیدی رقابتی هستن قبلا توسط اشخاص دیگری ثبت شده اند و به راحتی نمی تونید چنین دامنه هایی رو خریداری کنین به استفاده از این تکنیک exact mach domain میگن و گوگل اخیرا در وب انگلیسی خیلی به سایت هایی که کلمه کلیدی اون ها در نام دامنه وجود داره اهمیت میده، در حقیقت تجربه به من اینو ثابت کرده که نام دامنه خوب میتونه 50 درصد از پروژه سئو باشه و یه نام دامنه خوب خودش نصفه راهو برای شما میره بنابراین حتما توصیه می کنم فیلم آموزشی نحوه انتخاب دامنه مناسب رو مشاهده کنین.
13- کلمه کلیدی شما در اولین بخش دامنه باشد.
ابتدا نکته قابل اهمیت در انتخاب نام دامنه اینه که تعداد حروف دامنه تان نباید بیشتر از 12 حرف باشه، زیرا اگه تعداد حروف دامنه تان بیش از 12 عدد باشه به خاطر سپاری اون توسط کاربر کار بسیار سختیه، و یکی از اصلی ترین نکات در انتخاب نام دامنه مناسب اینه که نام دامنه کوتاه باشه و کاربر به راحتی بتونه اون رو به خاطر بسپاره، به عنوان مثال اگر تمایل دارید در کلمه کلیدی طلا در نتایج گوگل موقعیت بهتری نسبت به سایر رقبانتون داشته باشین از کلمه طلا در اول نام دامنه استفاده کنین مثلا دامنه tala-royal.ir را انتخاب کنین و عنوان برند رو در قسمت دوم دامنه قرار بدین، این که کلمه کلیدی در کدوم قسمت از نام دامنه شما قرار گرفته باشه و برای کابران و موتور های جستجو قابل فهم باشه خیلی مهمه، باز هم به شما تاکید می کنم که تجربه چندین ساله من ثابت کرده که انتخاب نام دامنه مناسب و هوشمنده 50 درصد از پروژه سئو محسوب میشه.
14- زمان انقضاء دامنه شما طولانی مدت باشد.
مطمئنم این فاکتور رو تا حالا نشنیدین، اگه زمان انقضا دامنه شما کمتر از 2 سال باشه گوگل اهمیت کمتری نسبت به سایت های قدیمی تر به سایت شما میدهد و این برای اولین باره که تو ایران از این فاکتور مهم سئو و بهینه سازی سایت در میزبان فا رونمایی می کنم، مثلا اگر دامنه شما قرار باشه طی 4 ماه آینده منقضی بشه و با توجه به این که گوگل تاریخ انقضا و مشخصات هویز دامنه ها را بررسی می کنه و بعدش رتبه بندی ها رو انجام می ده برای یک سایتی که قرار باشه طی 4 ماه آینده منقضی بشه اهمیت چندانی قائل نمیشه، گوگل به خوبی درک می کنه که اگر سایتی واقعا تصمیم داشته باشه سال ها خدمات خوب به کاربران ارائه کنه و سایتش براش مهم باشه و منبع درآمد باشه حتما بر روی سایت و دامین اون سایت سرمایه گذاری بالایی انجام میده، به عنوان مثال شرکت هایی که با اطمینان نسبت به طراحی و راه اندازی سایتشون اقدام می کنن دامنه خود را حداقل برای 5 سال آینده تمدید می کنن و گوگل این موضوع رو به خوبی درک می کنه، ما این تکنیک رو بر روی سایت خودمون پیاده سازی کردیم و دامنه سایتمون رو برای چند سال آینده تمدید کردیم و پس از مدت اندکی در نتایج گوگل شاهد پیشرفت های قابل توجهی بودیم، ممکنه پیش خودتون بگین که خب ما که نمیزاریم دامنه سایتمون منقضی بشه و وقتی که موعد تمدیدش رسید میریم و برای یکسال آینده تمدیدش می کنیم اما نه گوگل اینطور راجبه سایت شما فکر نمیکنه پس توصیه من اینه که حتما دامنه سایتتون رو که قراره کلی روی سئو اون سایت سرمایه گزاری کنین رو برای 5 سال آینده تمدیدش کنین.
15- از کلمات کلیدی در subdomain استفاده کنید.
با توجه به این که گوگل اخیرا اعلام کرده اعتبار هر ساب دامین یا زیر دامنه را مجزا از دامنه اصلی سایت ها در نظر می گیریم، به شما می کنم با بعضی از کلمات رقابتی خودتون ساب دامین و لندینگ پیج های جدید طراحی و راه اندازی کنین و سپس بر روی افزایش رتبه ساب دامینتون در گوگل تمرکز کنین، به عنوان مثال دامنه blogfa.com را همه شما ها میشناسین، این سایت بیش از هزاران ساب دامین ( وبلاگ ) داره که هر کدوم از این وبلاگ ها تو برخی از کلمات کلیدی رتبه بسیار خوبی در نتایج جستجو دارن و گوگل هر ساب دامین از این سایت را یک سایت یا وبلاگ جداگانه شناسایی کرده و تو برخی از کلمات کلیدی به این وبلاگ ها رتبه قابل قبولی داده، پس اگر شما هم چندتا بیزینس دارین که در حوزه های متفاوت فعالیت دارن می تونین براشون ساب دومین ایجاد کنین و ساب دومین ها رو سئو کنین.
16- تاریخچه دامنه خود را قبل از ثبت آن حتما بررسی کنید.
این یکی از مهم ترین نکاتیه که معمولا توسط مدیران سایت ها و سئو کار ها بررسی نمیشه و به اون هیچوقت اهمیت نمیدن، در حالی که این یکی از بزرگترین و تاثیر گذار ترین عوامل تو پیشرفت یه سایت محسوب میشه، گوگل بار ها و بار ها تو وبلاگش  اطلاع رسانی کرده که ما هویز (اطلاعات مالک دامنه ها) رو هر مدت یک بار بررسی و در پایگاه های اطلاعاتی خود نگهدای می کنیم و برای رتبه بندی اون دامنه در نتایج استفاده می کنیم، این نکته از اون جایی اهمیت داره که شما وقتی یه دامنه رو ثبت می کنین و ازش استفاده می کنین از این بی خبرید که این دامنه ممکنه 5 سال پیش توسط یه شخص دیگر هم ثبت شده و پس از مدتی اون سایت تعطیل شده باشه، از خودتون بپرسید چرا شخصی سایتش رو تعطیل کرده ؟ و دامنه برای ثبت مجددا آزاد شده ؟ خب مصلما اگه اون یه سایت و دامنه موفقی بود هیچوقت تعطیل نمیشد. اینجاست که احتمال این وجود داره که مالک این دامنه قبلا کار های خلاف قوانین موتور های جستجو مانند اسپم و سوء استفاده انجام داده باشه و سایت توسط موتور های جستجو جریمه و پنالتی شده باشه و اعتبار این دامنه برای همیشه پیش موتور های جستجو سیاه و غیر قابل بخشش باشه. یه مثال جالب برای اثبات این موضوع دارم من به مدت 3 سال بر روی یه دامنه بهترین تکنیک های سئو و بهینه سازی رو پیاده کردم و ساعت ها برای پیشرفت اون سایت تو گوگل زمان صرف کردم و دائما برای استاندارد سازی اون سایت زحمت کشیدم شاید باورتون نشه من 300 تا مقاله تخصصی برای اون سایت تولید کردم ولی بخاطر این که این دامنه 5 سال قبل توسط شخصی دیگر پیش گوگل بی اعتبار شده بود به هیچ عنوان رتبه خوبی رو در نتایج کسب نکرد تا این که من متوجه این موضوع شدم و یک دامنه جدید ثبت کردم که قبلا هیچکس اون رو ثبت نکرده بود جالبه که بدونین با 3 ماه کار مدارم بر روی اون دامنه جدید تونستم بهترین نتایج رو کسب کنم اما با 3 سال کار تخصصی بر روی یه دامنه ای که در لیست اسپم گوگل بود نتوانستم به هیچ نتیجه ای برسم، لطفا قبل از آغاز پروژه سئو توسط ابزار archive.org/web و domaintools.com هم اکنون سایتتون رو آنالیز کنین و ببینین قبل از شما این دامنه توسط چه اشخاصی ثبت و چه سایت هایی بر روی این دامنه فعال بودن ؟ در انجام پروژه های بهینه سازی حتما تاریخچه دامنه رو به عنوان یک کارنامه و برگ برنده در نظر بگیرین، من برای رسیدن به این نتیجه و گفتنش به شما 3 سال زحمت کشیدم و حالا این نکته رو در اختیار شما قرار دادم؛ خیلی به این فاکتور اهمیت بدین.
17- وضعیت دامنه خود را از حالت مخفی خارج کنید.
برخی از ارائه دهندگان سرویس دامنه در پنل های مدیریتی دامنه به شما این امکان رو میدن که وضعیت هویز دامنتون رو از دید عموم مخفی کنین و به اصطلاح دیگه هیچکس نمیتونه متوجه بشه که این دامنه مال شماست (مخفی کردن whois دامنه) اما نکته قابل توجه اینه که برای گوگل خیلی اهمیت داره که بتونه متوجه بشه این دامنه توسط کی و با چه هویتی ثبت شده و مالک دامنه این وب سایت دقیقا چه کسیه ؟، گوگل برای این که بتونه بهترین و امن ترین سایت ها را به کاربراش تو نتایج ارائه کنه باید بتونه که تشخیص بده این دامنه توسط چه شخصی ثبت شده و آیا این شخص قبلا مالک سایت هایی نبوده که در لیست اسپم بوده اند ؟، گوگل اگر بتونه تشخیص بده که مالک دامنه یک فرد متخلف و متقلبه که قبلا بر خلاف قوانین موتور های جستجو فعالیت کرده (تصمیم به فریب ربات های موتور های جستجو داشته) اون سایت رو در نتایج به هیچ عنوان به کاربرانش  نمایش نمیده، بنابراین اگر اطلاعات whois دامنه شما private یا خصوصیه از همین الان هوید دامنتون رو public کنین تا گوگل بتونه مالک دامنه رو شناسایی کنه، اگر قبلا دامنه ای داشتین که توسط گوگل جریمه شده پس دیگه به هیچ عنوان تو آینده با اون نام و نام خانوادگی و با اون مشخصات دامنه نخرید و سعی کنین از مشخصات یکی از آشنایانتون یا اسمه شرکتتون جهت ثبت دامنه جدید استفاده کنین، و سعی کنین به هیچ عنوان دامنه های دست دوم در اینترنت خریداری نکنین.
18- از دامنه های ملی ir. برای راه اندازی سایتتان استفاده کنید.
یکی از اصلی ترین نکات و راه ها در ظاهر شدن سایت در نتایج اینه که اگه میخواین در کشور ایران و در وب فارسی جایگاه مطلوبی در نتایج گوگل کسب کنین از دامنه های ملی کشور ایران مانند ir. برای شروع کارتون استفاده کنین. در صورتی که از دامنه ir. برای سئو و بهینه سازی سایتتون استفاده کنین و سایتتون رو با دامنه آی آر راه بندازین باتوجه به این که گوگل زبان و مکان جستجو کنندگان رو شناسایی می کنه مثلا شناسایی می کنه که یه شخص ایرانی با یه کلمه فارسی در حال سرچ داخله گوگله، و با توجه به این که گوگل میدونه یه سایت ir. نیز مربوط به یک شرکت ایرانیه؛ سعی می کنه سایتی رو تو نتایج به کاربراش نمایش بده که هم زبان و هموطن فرد جستجو کننده باشه به همین دلیل استفاده از دامنه های ir. برای سایت های فارسی زبانی که فرار سئو کنین یه برگ برنده در انجام پروژه های سئو و بهینه سازی محسوب میشه.

فاکتور های معماری داخل سایت :

19- از کلمه کلیدی سایتتان، در عنوان یا تیتر صفحه استفاده کنید.
همواره با سایت هایی مواجه شدم که به جای نوشتن کلمه کلیدی سایتشون تو عنوان صفحه، داخل عنوان صفحه درج کرد بودن *به وب سایت فلان شرکت خوش آمدین* یا تیتر صفحه اول * صفحه اصلی* بود، همواره باید بدونین عنوان هر صفحه یکی از مهمترین عواملی است که گوگل از اون برای ظاهر کردن سایت شما در نتایج استفاده میکنه، شما باید موضوع فعالیت هر صفحه از سایتتون رو مشخص کنین و در عنوان هر صفحه مهم ترین کلمه ای که می خواین تو اون کلمه سایتتون رو سئو کنید قرار بدین و توجه داشته باشین صفحه اصلی سایت یکی از مهم ترین صفحات سایت هستش که گوگل بیشترین اهمیت رو به اون صفحه میده و صفحه اصلی هر سایت قدرتمند ترین صفحه از اون سایت محسوب میشه و باید سعی کنین رقابتی ترین و مهم ترین کلمه کلیدی سایتتون رو در عنوان صفحه اول سایتتون قرار بدین و با توجه به قدرت url صفحه اصلی سایتتون از این قدرت در این جهت استفاده کنین که سخت ترین کلمه رو با آدرس صفحه اصلی سایتتون بالا بیارین.
20- کلمه کلیدی در ابتدای تیتر هر صفحه باشد.
یکی از مهم ترین نکات در استفاده از کلمه های کلیدی در تیتر یا عنوان صفحه اینه که شما باید تیتر سایتتون رو با کلمه کلیدی اصلی اون صفحه آغاز کنین، مثلا اگه تصمیم دارین که تو کلمه طراحی سایت یکی از صفحات سایتتون رو سئو کنین و اون صفحه رو به نتایج اول گوگل هدایت کنین نباید عنوان صفحه مورد نظرتون مثلا اینجوری باشه : شرکت برتر طراحی سایت، شما باید اینطوری عنوان این صفحه رو بنویسین: طراحی سایت توسط برترین شرکت طراحی خاورمیانه، البته این فقط یه مثال بود که در جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه عنوان کردم، تیتر هر صفحه رو باید خیلی مختصر و هوشمندانه انتخاب کنین. تیتر سایت جایگاهی برای معرفی شرکت یا برند شما نیستش، تیتر هر سایت مهم ترین جایگاه جهت قراردادن کلیدی ترین خدامات قابل ارائه توسط شما در اون آدرس url هستش و اولین اصل تو بالا اومدن در یه کلمه کلیدی خاص داخل گوگل اینه که عنوان اون صفحه خیلی حرفه ای نوشته بشه، حتما توصیه میکنم برای نوشتن عنوان های هر صفحه از سایتتون از یه متخصص کمک بگیرین.
21- کلمه کلیدی خود را در تگ توضیحات قرار دهید.
تگ توضیحات هر صفحه از سایت که اون رو متای توضیحات هم میدونیم و با شاخصه Description در کد نویسی های سایت لحاظ می شه محلی است برای ارائه توضیحی مختصر از خدماتی که در اون صفحه از سایت ارائه میشه و یا اگه تو سایت شما فقط مقاله وجود داره این تگ معمولا جایگاهیه که دو سطر اول هر مقاله رو به اختصار در نتایج گوگل به کاربران نمایش میده، حالا نکته مهم اینجاست که گوگل به تگ توضیحات هر سایت اهمیت بسیار زیادی میده و شما حتما باید کلیدی ترین کلمات سایتتون رو در تگ توضیحات اون صفحه ارائه کنین تا گوگل بتونه اون کلمه رو داخل سایت شما تشخیص بده و سایتتون رو در اون کلمه به نتایج اول هدایت کنه، در نوشتن تگ توضیحات بیشتر سعی کنین کلیدی ترین کلمات را در اول جمله به کار ببرین تا گوگل اهمیت بیشتری برای اون کلمه در امتیاز دهی به سایت شما قائل بشه، پس بهتره سعی کنین کلمه کلیدی که تو عنوان هر صفحه به کار میبرین تو دو سطر اول توضیحات اون صفحه و داخل تگ Description اون صفحه هم به کار ببرین.
22- کلمه کلیدی خود را در تگ H1 هر صفحه به کار ببرید.
آیا شما روزنامه مطالعه می کنین ؟ یا روزانه مهم ترین اخبار رو در روزنامه ها مشاهده می کنین ؟ اگه تا به حال روزنامه ها رو دیده باشین معمولا تمام مطالب و جملات اون روزنامه ها رو کاملا مطالعه نکرده اید و معمولا بزرگ ترین تیتر برگه اول رو مشاهده می کنین و سپس تصمیم می گیرد ادامه اون مقاله یا گزارش خبری رو بخونین یا این که روزنامه رو کنار بگذارین، سایت هم دقیقا یه رسانه خبری اینترنتیه و هر صفحه از سایت باید یه تیتر خبری درشت داشته باشه و تیتر بزرگ هر صفحه از سایت رو همون تگ H1 اون صفحه از سایت می نامیم که بین دو کد <h1> و <h2/> قرار می گیره، هر صفحه از سایت شما باید یه تگ قدرتمند H1 داشته باشه و کلیدی ترین کلمه اون صفحه رو در تگ h1 قرار بدین تا علاوه بر این که نظر کاربران رو به خودش جلب کنه، موتور های جستجو هم با خوندن این تگ مهم متوجه موضوع و محتوای اون صفحه بشن، توجه داشته باشین یکی از مهم ترین ارکان هر صفحه که گوگل پس از ورود به هر سایت به اون توجه می کنه همون تگ H1 هستش که معمولا بسیار بزرگ تر از سایر کلمات و جملات سایت نوشته می شه، پس توصیه من به شما اینه که اگر میخواین یه صفحه رو تو یه کلمه خاص سئو کنین علاوه بر این که اون کلمه باید در تیتر صفحه و Descroption اون صفحه باشه خیلی بهتره که کلمه کلیدی رو تو تگ h1 اون صفحه هم قرار بدین و البته بهتره که کلمه کلیدی رو اول تگ H1 قرار بدین.
23- در محتوا نویسی هر صفحه بر روی کلمه کلیدی آن صفحه تمرکز کنید.
این نکته خیلی حائز اهمیته که مثلا اگر یه صفحه ای رو قراره برای کلمه کلیدی طراحی سایت بهینه سازی کنین، در محتوا یا content اون صفحه نیز بر روی کلمه کلیدی طراحی سایت تمرکز کنین و سعی کنید کلمه کلیدی مورد نظرتون رو در سه سطر اول و سه سطر آخر محتوای اون صفحه حتما بدونه این که باعث ناراحتی بازدیدکننده بشه به صورت هوشمندانه تکرار کنین تا گوگل بتونه تشخیص بده که محتوای اون صفحه برای چه کلمه کلیدی مهمی بهینه شده و سایتتون رو تو این کلمه به نتایج اول هدایت کنه، پس علاوه بر این که باید کلمه کلیدی مورد نظرتون رو تو تیتر و dscription و تگ h1 اون صفحه قرار بدین باید سعی کنین داخل 3 سطر اول اون مقاله هم کلمه کلیدی رو حداقل 2 بار تکرار کنین و به اصطلاح برای کلمه کلیدی که میخواین تو اون کلمه به ردیف های اول بیاین محتوا تولید کنین.
24- تعداد کلمات موجود در محتوای هر صفحه را جدی بگیرید.
قبلا گفته میشد هر صفحه استاندارد معمولا باید شامل 800 کلمه یا بالاتر باشه، اما امروزه همه چیز تغییر کرده و متخصصین می گویند یک متن ایده آل باید بالای 3000 کلمه محتوا داشته باشه و این محتوا شامل تصاویر و فیلم ها هم باشه، بنابراین اگر در سایت های انگلیسی به عنوان مثال در مورد موضوع خاصی جستجو کنین خواهید دید گوگل معمولا سایت هایی رو در نتایج اول  نمایش میده که اون سایت پر از متن و تصویر و ویدئو باشه و برای تولید محتوای غنی اون سایت زحمت کشیده باشه و سایت از نظر اطلاعاتی غنی باشه، بله شمام باید همواره سعی کنین برای کلمات کلیدیتون محتوایی تولید کنین که با ارزش باشه و شامل تصاویر و فیلم های مختلف باشه و مطالعه اون برای کاربران جذاب باشه، هرچقدر بتونین راجبه یه موضعی بنویسین بهتره، باورتون میشه مقاله علمی که در حال خوندنش هستین از حدود 25000 کلمه تشکیل شده ؟
25- چگالی کلمات کلیدی خود را در هر صفحه اندازه گیری کنید.
برای درک بهتر این موضوع مثال براتون اول یه مثال میزنم : به عنوان مثال فرض کنین یه سایتی با موضوع کولر گازی که میخواد رتبه خودش رو در کلمه کلیدی کولر گازی افزایش بده مطالب مطالب سایتش رو مثلا اینطوری تولید کنه : ما ارائه دهنده کولر گازی در ایران هستیم و کولر گازی های ارائه شده توسط ما از کولر گازی هایی که در سایر شرکت های ارائه کولر گازی ارائه می شود کیفیت بهتری دارد… ، و فرض کنین این سایت در محتوای خودش بخواد 50 بار کلمه کولر گازی رو در قالب یه متن تک صفحه ای ارائه بده، خیلی خب شما نباید محتوای سایتتون رو برای ربات های گوگل یا ماشین ها بنویسین، مگه ربات ها از شما خرید می کنن یا جل توجه ربات ها براتون سودی داره ؟ که با تکرار پشت سر هم کلمات رتبه سایتتون رو تو اون کلمه افزایش بدین  ؟، شما باید مطالب سایتتون رو برای انسان بنویسین، برای کاربران و بازدیدکنندگان از سایتتون مطلب بنویسین و به اون ها احترام بگذارین چون اون ها انسان هستند و با تکرار کلمات و رنگی کردن اون کلمات کاری نکنین که کاربر از خوندن اون مطالب شما کلافه بشه و سایتتون رو ترک کنه، تعداد کلمات کلیدی شما باید متناسب با تعداد کل کلمات موجود در متن مقاله تکرار بشن نه بیش از حد… و به حاصل تقسیم تعداد کل کلمات هر صفحه نسبت به تعداد کلمه کلیدی تکرار شده تو اون صفحه چگالی کلمه کلیدی یا keyword dencity می گوییم، میزان استاندارد چگالی کلمات کلیدی در یک صفحه معمولا از 1 تا 3 درصد است نه بیشتر..
26- محتوای کپی داخل سایتتان قرار ندهید.
علاوه بر این که نباید محتوای سایر سایت ها رو داخل سایتتون کپی کنین، همواره نباید هم مطالب یک صفحه از وب سایتتون در سایر صفحات سایتتون کپی یا Duplicate شود، به عنوان مثال اگر داخل یکی از صفحات سایتتان در مورد کلمه طراحی سایت تولید محتوا کرده این و یه متن کاملی راجبه این موضوع نوشتین و سال ها از این موضوع گذشته نباید همزمان یه صفحه جدید دیگه هم ایجاد کنین و همین محتوا رو در اون صفحه هم کپی کنین، به زبان ساده تر شما نباید حتی مطالب رو داخل سایت خودتون هم کپی کنین و یه پاراگراف رو تو Url های مختلف سایتتون تکرارش کنین، اگر این کار رو انجام بدین یک امتیاز منفی از سمت گوگل دریافت می کنین، در فاکتور شماره 69 بیشتر در این مورد بهتون توضیح خواهم داد.
27- از تگ rel=canonical در صفحات سایتتان استفاده کنید.
همواره در برخی از سایت های خبری و فروشگاهی به دلیل پیچیدگی و تنوع بالای محصولات، بعضی از محتوا ها در بعضی از صفحات دائما تکرار می شوند و برای این که از کپی شدن مطالب داخل سایت جلوگیری کنید می تونید از تگ rel=canonical در صفحات سایت استفاده کنید، کار این تگ اینه که یه مطلب رو فقط به یه آدرس url سایت نسبت میده و به ربات های گوگل دستور میده که این مطلب رو فقط برای یکی از صفحات سایت با آدرس url خاص ملاک قرار بده، و این تگ به ربات های گوگل میگه اگه این مطلب در url های دیگری از سایت تکرار شده بود اون ها را در نظر نگیر و سایت رو به دلیل انتشار مطلب تکراری جریمه نکن و فقط این محتوا برای یک آدرس url معتبر هست، لطفا درمورد این تگ بیشتر  تحقیق کنین و اون رو در صفحات سایتتون رعایت کنین، البته به صورت پیشفرض داخل خیلی از سیستم مدیریت محتوا های جهان این مشکل پیش نمیاد که یه مطلب به صورت تکراری در سایر صفحات منتشر بشه اما تجربه من ثابت کرده که اگه از جوملا استفاده می کنین حتما باید این تگ رو داخل هر کدوم از صفحات سایتتون رعایت کنین.
28- به سرعت باز شدن سایتتان در مرورگر Chrome توجه کنید.
مرورگر کروم همواره یک مرورگر محبوب محسوب میشه و باید بدونیم که این مرورگر توسط خود شرکت گوگل طراحی شده و همواره به بهترین نحوه ممکن پشتیبانی میشه، اگه شما داخل مرورگر کروم وارد حساب جیمیل خود شده باشین و دیگه از حساب جیمیل خارج نشین و بعدش درمورد مطلب خاصی داخل گوگل سرچ کنین و وارد نتایج گوگل بشین، همواره خود گوگل اعلام کرده که تو این شرایط نتایج و اطلاعات شما را جمع آوری و کنترل می کنه و بررسی میکنه که شما از کدوم سایت رضایت بیشتری دارین و تو کدوم سایت ماندگاری بیشتری دارین و برای گوگل خیلی اهمیت داره که اگه کاربری از طریق این مرورگر وارد سایتی میشه، سرعت باز شدن اون سایت برای بازدیدکننده چطوره ؟، بنابراین همواره این نکته را در نظر داشته باشین که سایتتون با مرورگر کروم سازگار باشه و با سرعت بالایی تو این مرورگر لود بشه و سایتتون برای این مرورگر به خوبی بهینه شده باشه.
29- تصاویر موجود در سایتتان را بهینه کنید.
حجم تصاویر و سرعت بازگزاری تصاویر در هر صفحه از سایتتون بسیار حائز اهمیت هستش، شما باید همواره دقت کنین تصاویر سایتتون بهینه  و به اصطلاح حجمش پایین باشه، به عنوان یک نکته طایی جهت بهینه سازی تصاویر موجود در سایتتون هنگامی که با فتوشاپ تصویری برای سایتتون طراحی می کنین یه قسمت در فتوشاپ با عنوان tag manager موجوده و توسط این ابزار می تونین بر روی تصویرتون تگ بزنین و پس از اون اگه هر سایتی تصویر شما را کپی کرد، سایت شما در نتایج نمایش داده میشه و حتما سعی کنین تصاویر سایتتن رو توسط نرم افزار های بهینه سازی تصاویر بهینه کنین و حجم اون ها رو کم کنین تا سرعت لود وب سایتتون افزایش پیدا کنه.
30- محتوای قدیمی سایتتان را بروز کنید.
گوگل همواره از شما به عنوان مدیر سایت انتظار داره محتوا های سایتتون رو طی مرور زمان بروز کنین، مثلا اگر در مورد یه موضوع تخصصی مانند استاندارد های طراحی سایت مقاله نوشتین خب مصلما در سال آینده این استاندارد ها تغییر می کنن و شما هم باید اطلاعات بروزتری به مشتریانتون ارائه کنین، بنابراین شما همواره باید به مقاله های قدیمی سایتتون هم سر بزنین و مشکلاتشون رو رفع کنین و اطلاعات بیشتری به اون مقالات اضافه کنین، یکی از اصلی ترین نکات در حفظ رتبه یه صفحه در یک کلمه کلیدی خاص اینه که محتوای اون صفحه همواره بروز و بهتر و حرفه ای تر بشه، فقط در این صورت می تونین رتبه سایتتون رو در برخی از کلمات مهم و رقابتی حفظ کنین، حتی بعضی از وب سایت های علمی بزرگ گاهی تولید محتوا رو متوقف می کنند و شروع می کنند محتوا های قدیمی تر رو بهتر و بروز تر میکنن شما هم باید به محتوا های قدیمی تر اهمیت بدین و سعی کنین همواره برنامه ریزی کنین که مقالات قدیمیتون رو بهبود بدین و مشکلاتشون رو رفع کنین.
ادامه مقاله : فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت

2  تشکر
سه شنبه ، 26 آوریل 2016     12:28 ق.ظ #


حمید رضا مصطفی زاده

Subscriber
125 پست11 تاپیک

سلام ممنون واسه مورد 29میشه یه مثال واضحتر بگید؟

1  تشکر
سه شنبه ، 26 آوریل 2016     12:45 ق.ظ #


ali yazdan parast

Subscriber
2 پست2 تاپیک

سلام

دوست عزیز این مقاله 126 فاکتور هستش که باید نسخه کاملش رو در لینک زیر مشاهده کنید، ممکنه تو فاکتور های بعدی به پاسخ سوالتون دست پیدا کنید.

لینک کامل مقاله :

http://mizbanfa.net/blog/seo/seo-factors/

0  تشکر
جمعه ، 29 آوریل 2016     2:47 ب.ظ #


Mehdi Savadkohi

Subscriber
3 پست1 تاپیک

سپاس بسیار آموزنده بود

0  تشکر
جمعه ، 29 آوریل 2016     3:07 ب.ظ #


ali yazdan parast

Subscriber
2 پست2 تاپیک

31- کلمات کلیدی خود را در 100 کلمه اول به کار ببرید.
100 کلمه اول که داخل صفحه اصلی و سایر صفحات سایتتون قرار میدین یکی از اصلی ترین و کلیدی ترین کلمات سایت شما برای اون صفحه محسوب میشه، منظور از 100 کلمه اول هر صفحه اون کلماتی نیست که کاربران در نسخه نمایشی سایت مشاهده میکنن، منظور از 100 کلمه اول هر سایت کلماتی هستش که در page source هر صفحه از سایت موجوده، و گوگل برای کلمات کلیدی که در این قسمت از سایت تکرار شده اند اهمیت بسیار بالایی قائل میشه، سعی کنین اگر می خواهین یکی از آدرس های url سایتتون رو تو یه کلمه کلیدی بالا بیارین داخل پاراگراف اول توضیحات اون صفحه کلمه کلیدی رو 3 بار و بار رعایت اعتدال تکرار کنین.
32- در محتوای سایتتان از تگ های H2 و H3 استفاده کنید.
همونطور که قبلا هم توضیح دادیم از تگ H1 در محتوای سایتتونن استفاده کنین، تگ های H2 و H3  نیز به مراتب بعد از تگ H1 قرار می گیرن، یعنی اولویت قسمت های مهم هر صفحه ابتدا H1 هستش و بعد از اون تگ H2 و بعدش تگ H3 هست، بنابراین شما باید عنواین موجود در محتوای سایتتون رو به ترتیب اهمیت در این تگ ها در سایتتون به کاربر و موتور های جستجو نمایش بدین و دقت کنین گوگل و سایر موتور های جستجو اهمیت زیادی برای این تگ ها قائل هستن، به عنوان مثال تمام مطالبی که تو این مقاله آموزشی در حال مطالعه آن هستید از فاکتور شماره 1 تا 126 به ترتیب اهمیت تگ گذاری H شده اند، اما توجه کنین که از تگ H1 فقط باید یه بار تو هر صفحه استفاده کنین و از تگ H2 هم 3 الی 10 بار میتونین استفاده کنین و از تگ H3 هم به همین ترتیب، اصل کلی استفاده از تعداد H ها در یک صفحه اینطوریه : H1<H2<H3<H4 یعنی از تگ H1 باید کمتر از بقیه استفاده کنین.
33- ترتیب استفاده از کلمات در تیتر و صفحه را رعایت کنید.
گوگل دقیقا نتیجه ای را به جستجو کنندگان نمایش میده که شباهت بسیار زیادی به عبارت جستجو شده داشته باشه، به عنوان مثال شما در عنوان سایت خود نوشتین طراحی سایت در تهران و سایت شما 1 سال است که فعال می باشد و شرکت رقیب شما در عنوان نوشته است شرکت طراحی وب سایت در تهران و 5 سال است که فعال می باشد، حالا اگر کاربر در موتور های جستجو سرج کنه طراحی سایت در تهران مصلما گوگل ابتدا سایت شما را در نتایج اول نمایش میده و سپس سایر سایت ها را نمایش میده، نکته ای که از شما میخوام به اون دقت کنین اینه که کلمات کلیدیتون رو هوشمندانه انتخاب کنین و در عنوان و محتوای صفحه به کار ببرین، انتخاب هوشمندانه کلمه کلیدی به این معنیه که شما بررسی کنین کدوم کلمات بیشتر توسط مخاطبان جستجو میشن و اون ها رو در سایتتون به کار ببرین، برای این که بتونین کلمات کلیدی مناسبی برای سایتتون پیدا کنین لطفا فاکتور شماره 5 رو که در ابتدای همین مقاله توضیح دادیم مجددا مطالعه کنین.
34- به سایت های با کیفیت لینک بدهید.
شما حتما نباید فقط دریافت کننده لینک از سایر سایت ها باشین، شما هم باید به سایت های معتبر لینک بدیدن و بدین وسیله اعتبار سایتتون رو بهبود ببخشین، یکی از مواردی که باعث میشه سایت هایی که توسط گوگل جریمه شدن بخشیده بشن و به وضعیت عادی برگردند اینه که به سایت های معتبر جهان لینک بدهند، البته این کار رو به صورت اصرافی انجام ندید و از هر صفحه بیش از یک لینک به سایر سایت ها ندین، به عنوان مثال اگر مقاله یه سایت انگلیسی و معتبر رو دارین ترجمه می کنین، در پایان اون مقاله لینک به منبع مقاله رو هم قرار بدین، انجام این کار رو همراه با رعایت اصول اون اکیدا توصیه می کنم و حتما باعث افزایش اعتبار سایت شما می شه، البته فراموش نکنین که باید فقط به سایت های معتبر لینک بدین.
35- معمای داخل سایتتان را به وسیله لینک های خروجی حل کنید.
این فاکتور یکی از مهم ترین فاکتور ها برای سایت هایی هست که تازه راه اندازی شده اند و می خواهند گوگل سریع تر موضوع سایت و کلمات کلیدی سایتشون رو شناسایی کنه و اون ها رو در نتایج جستجو سریع تر نمایش بده، ربات های گوگل وقتی برای بار های اول وارد سایت شما میشن و کد های سایت شما و صفحات سایتتون رو بررسی و تجزیه تحلیل میکنن به دنبال این هستن که موضوع سایت شما رو شناسایی کنن و سایت شما رو تو دسته بندی های مختلف خدمات قرار بدن و این ربات ها میخوان بدونن سایتتون در چه زمینه ای فعالیت میکنه ؟، حالا برای این که بتونین سریع تر به گوگل بفهمونین سایتتون در چه زمینه فعالیت می کنه باید به سایت های بزرگ و معتبر جهانی در زمینه کاری خودتون لینک بدین، مثلا اگر در زمینه شترنج فعالیت می کنین به یکی از سایت های بین المللی شترنج لینک بدین تا گوگل سریع تر بتونه موضوع سایت شما رو شناسایی کنه و سایت شما رو در بین رقبا در نتایجش نمایش بده، وقتی گوگل بتونه به خوبی موضوع سایتتون رو شناسایی کنه حتی خودش یکسری کلمه کلیدی برای سایت شما در نظر میگیره و سایتتون رو تو نتایج مربوط به اون کلمه ها نمایش میده.
36- محتوا های ارائه شده در سایتتان را ویراستاری کنید.
گوگل اخیرا وب فارسی (وب سایت های فارسی زبان) رو با جدیت تمام آنالیز می کنه و نکته حائز اهمیت اینه که باید توجه کنین تمام محتوا ها و مقالات ارائه شده توسط سایتتون بدون اشتباه و غلط املایی و کاملا ویراستاری شده باشن، به همین دلیل نرم افزاری توسط شواری عالی انتقالاب فرهنگی ارائه شده به نام ویراستیار که با نصب این پلاگین در نرم افزار word کامپیوترتون میتونین قبل از این که می خواین مقاله ای رو در سایتتون منتشر کنین توسط این برنامه کل غلط های املایی و مشکلات نگارشی مطلبتون رو رفع کنین، حتما توجه داشته باشین انسان می خواد مقالات شما رو مطالعه کنه و مصلما اگه تو مقالاتتون غلط املایی و اشکالات نگارشی وجود داشته باشه بازدیدکنندگان بسیار ناراحت میشن و سایت رو ترک میکنن و گوگل هم تمایلی نداره جستجو کنندگان رو به سایت هایی هدایت کنه که محتوای نگارش نشده و پر از غلط املایی دارن، اگه میخواین این اصل رو هیچوقت فراموشتون نشه پس لطفا دیدتون نسبت به سایتتون این باشه که سایتتون مث یه کتاب میمونه که قراره اون رو چاپ کنین و بین انسان های زیادی منتشرش کنین، سایت هم دقیقا مثل کتابه پس سعی کنین برای نوشتن محتوای وب سایتتون و حتی نوشتن توضیحات محصولاتتون بیشتر وقت بزارین و تمام جملات داخل وب سایتتون ویراستاری شده باشن.
37- از محتوای کپی برداری شده استفاده نکنید.
از خیلی از سئو کار های قدیمی و افرادی که در زمینه سئو نوین مطالعه ندارند شنیدم که اگه شما بروید و سایت هایی رو پیدا کنین که هنوز از طرف گوگل مورد اهمیت واقع نشدن و مطالب اون سایت ها به خوبی و سریع تو گوگل ایندکس نمیشه رو شناسایی کنین و داخل سایتتان قرار بدین، امتیاز اون مطلب به نام شما ثبت میشه نه سایت تازه کاری که اخیرا کارش رو شروع کرده، با توجه به این همه الگوریتم سخت گیرانه گوگل به نظر شما این مورد میتونه حقیقت داشته باشه ؟ خیر انجام این کار ها دیگر قدیمی شده و علاوه بر این که برای سایت شما سودی نداره در آینده ای نه چندان دور باعث میشه سایت شما در گوگل جریمه بشه و مشمول مجازات های سنگینی بشین، اگر سایتی رو دیدید که هنوز نتونسته مطالب و مقالاتش رو به خوبی تو گوگل ایندکس کنه دلیلش این که استاندارد های بهینه سازی و اصولی رو تو سایتش به خوبی رعایت نکرده و به این معنی نیست که گوگل اصلا مطالب اون سایت را ندیده و اون ها رو در نظر نگرفته، گوگل مطالب اون سایت های کوچیک رو هم میبینه اما ممکنه بیشتر از سایت های معروف و بزرگ طول بکشه تا اون مطالب رو داخل نتایج قرار بده.
38- از میکرودیتا ها استفاده کنید.
استفاده از میکرودیتا ها (schema) یا اسکیما ها اخیرا خیلی مورد استقبال قرار گرفته، و مرجع این نوع کد ها هم سایت schema.org هستش، اگه از سیستم مدیریت محتوا های معروف مانند جوملا و وردپرس استفاده میکنین از برنامه نویس ساییتون بخواین این کد ها رو داخل سایتتون رعایت کنه، اگر اخیرا داخل گوگل راجبه موضوعات خاصی سرچ کرده باشین حتما متوجه میشین در نتایج جستجو قیمت برخی از محصولات رو در سمته راست صفحه نمایش میده یا این که گوگل تو  برخی از نتایج سایت ها رو با ستاره های طلایی رنگ نمایش میده، این ها دقیقا همان اسکیما ها هستن که اگه داخل کد های هر سایتی رعایت بشن باعث میشه گوگل طبق استانداد های مشخص راحت تر تشخیص بده محتوای این صفحه شامل چه مواردی هست و با اطمینان بیشتری سایت هایی که توسط اسکیما ها کدگذاری شدن رو به کاربرانش نمایش میده، اگه شما هم ساختار بهینه سازی سایتتون رو بهبود ببخشین و این اصول رو رعایت کنین مصلما گوگل ترافیک بیشتری به سمته سایت شما هدایت میکنه، مثلا ما خودمون نتایج سایتمون رو ستاره دار کردیم و این باعث میشه کاربران بیشتر روی سایت ما تو نتایج گوگل کلیک کنند تا سایر سایت ها.
39- تعداد لینک های خروجی سایتتان را کنترل کنید.
البته این نکته بیشتر برای سایت های خبری، تفریحی و دانلودی اهمیت داره، تو بسیاری از این سایت ها دیدم که از صفحه اول سایت و سایر صفحات سایت در حدود 40 لینک خارجی به سایت های متفاوت از نوع Follow داده شده، مدیران این سایت ها باید حتما در سیاست کاریشون تجدید نظر کنن و بدونن هر لینک از نوع Follow که به سایت های متفرقه میدن به این معنیه که از اعتبار سایتشون و اون صفحه از سایتشون به سایر سایت ها می بخشن، یعنی اگر یه صفحه دارای 40 لینک خروجی باشه بدین معناست که اعتبار اون صفحه تقسیم بر 40 میشه و اعتبار به اون 40 سایت بخشیده میشه، اگه مدیر چنین سایت هایی هستین حتما با یه متخصص سئو مشورت کنین و برای برنامه لینک دهی به سایر سایت ها برنامه ریزی دقیقی انجام بدین، البته تو فاکتور های بک لینک تو ادامه این مقاله خیلی کامل تر راجب این مسئله صحبت می کنیم.
40- از مالتی مدیا ها در سایتتان استفاده کنید.
اخیرا مردم به خواندن مقالات و مطالب علمی اهمیت زیادی نمیدن یعنی در دنیای پر مشغله امروزی مردم تمایل دارن خیلی سریع و بدون خوندن مقاله های بزرگ به نتیجه برسن و برای این که مردم و مخاطبان سایتتون رو سریع تر به نتیجه دلخواهشون برسونین میتونین از تصاویر برای انتقال مفهموم نوشته ها استفاده کنین، یا این که فیلم و فایل صوتی تهیه کنین و تو سایتتون ارائه کنین تا مردم بتونن خیلی راحت تر و سریع تر محتوای سایت شما را بررسی کنن و البته مطمئن باشین محتوا های شامل مالتی مدیا ها خیلی سریع توسط خود مردم به اشتراک گذاشته میشن و نتیجه خوبی برای سایت شما داره و البته برای پیاده سازی چنین محتوا هایی باید زمان و انرژی بیشتری صرف کنین و کار های خلاقانه ای انجام بدین، اما اصلا نگران وقت و زحمتی که میکشین نباشین چون در آینده نتیجشو دریافت می کنین.
41- تعداد لینک های داخلی سایت به مطالب را بررسی کنید.
این مورد معمولا در سایت های بهینه شده و با کیفیت بدرستی انجام میشه و شما هم حتما این مورد رو بار ها دیدین، فرض کنین شما یه مقاله درمورد استاندارد های طراحی سایت در سال 2016 داخل سایتتون مینویسین، شما باید از این مقاله به سایر مقالات موجود در سایتتون که با این کلمه کلیدی مرتبط هستن لینک بدین، مثلا میتونین از این مقاله به یک مقاله دیگری در سایتتون با عنوان آموش طراحی سایت با جوملا لینک بدین و سعی کنین با انجام این کار در تمام مطالب سایتتون بین مقالات و محتوا های سایت ارتباط داخلی منظمی برقرار کنین و مطمئن باشین این باعث میشه ربات های گوگل بیشتر در سایت شما گردش کنن و مقالات مرتبط باهم رو تو سایتتون بهتر شناسایی کنن و امتیاز بیشتری برای سایت شما قائل بشن، البته دقت کنین از هر مقاله بیش از 3 تا 5 لینک به سایر مقالات سایتتون ایجاد نکنین و سعی کنین در حد اعتدال این کار را انجام بدین و همیشه بین میزان طولانی بودن مقاله و تعداد لینک هایی که از اون خارج میکنین اعتدال رو برقرار کنین، مثلا از یه مقاله 10 سطری 5 لینک به سایر صفحات سایتتون ایجاد نکنین چون اون مقاله خودش به اندازه کافی نمیتونه با این حجم کم از کلمات اعتبار کافی از موتور های جستجو دریافت کنه که بخواد به 5 تا مقاله دیگه هم لینک بده، البته هیچ قانون ثابتی در این مورد نوشته نشده اما با رعایت احتیاط در این مورد از عواقب بعدی آن جلوگیری کنین و همیشه خودتون معیار اینجور تصمیم گیری ها باشین.
42- کیفیت لینک های داخلی سایت به مطالب اهمیت زیادی دارند.
این مورد هم کمی به فاکتور شماره 41 وابسته هستش، هر صفحه از سایت شما دارای Page Authority و domain Authority است؛ این یک معیار برای سنجش کیفیت و اعتبار اون صفحه از نظر موتور های جستجو هست، و معمولا عدد هر کدام از این شاخصه ها از 0 تا 100 هست، مثلا اگر یک url داری Page Authority حدود 50 باشه یعنی این صفحه خیلی از دید موتور های جستجو اهمیت داره، برای فهمیدن میزان آتوریتی هر صفحه برای آدرس های مختلف سایتتون باید از ابزار سایت moz.com کمک بگیرین و اون رو در مرورگرتون نصب کنین یا این که از طریق ابزار Open Site Explorer از میزان اعتبار هر صفحه آگاه بشین، بحث اصلی ما اینه که اگه شما سایت ها و صفحاتی در سطح اینترنت شناسایی کردید که Page Authority بالایی داشتن سعی کنید از مدیران سایر سایت ها بخواهید لینک شما رو در اون صفحه ها قرار بدن تا کمی از اعتبار اون صفحه به سایت شما هم منتقل بشه، یا اگه تو سایت خودتون چنین صفحاتی داشتین که اعتبار و بازدید زیادی دارن از چند کلمه از اون مطلب به سایر صفحات سایتتون لینک بدین تا اینجوری از اعتبار اون صفحه از سایتتون به سایر صفحات سایتتون اعتبار ببخشین.
43- لینک های غیر فعال را حذف کنید.
اگر در سایتتون و مطالب سایتتون لینک های فراوانی وجود داره که به سایر سایت ها و صفحاتی اینترنتی لینک میده که هم اکنون این صفحاتی که بهشون لینک میدین دیگه حذف شدن و وجود ندارن این بسیار به اعتبار سایت شما لطمه وارد میکنه، پس لینک های خروجی سایتتون رو مجددا بررسی کنین و دقت کنین اصلا نباید به سایت ها یا صفحاتی لینک بدین که دیگر وجود ندارند و به اصطلاح 404 هستن، بنابراین حتما فقط به سایت هایی لینک بدین که مطمئن هستین این صفحات و سایت ها حذف نمیشن و اعتبار اون ها همیشگیه، و اگر تعداد لینک های خروجی سایتتون زیاده و الان این امکان رو ندارین که کل لینک های خروجی رو بررسی و اصلاح کنین پس توصیه ن اینه که حتما تمام لینک های خروجی از سایتتون رو NoFollow کنین، لینک های NoFollow به گوگل میگن سایت ما هیچ مسئولیتی در برابر محتوای سایت لینک داده شده نمی پذیره و از اعتبار سایت ما به سایت لینک داده شده نبخشین و البته در ادامه این مقاله توضیحات بیشتری به شما ارائه میدم.


44- لینک های همکاری در فروش خود را طراحی و فعال کنید.
اگر سایت شما ارائه دهنده خدمات است و پکیج ها و سرویس های مشخصی دارین، میتونین سیستم های همکاری در فروش به صورت کمسیونی تو سایتتان فعال کنین، این سیستم ها به هر کاربر ثبت نام شده در سایتتون یک لینک انحصاری فقط برای اون کاربر به همراه چند بنر تبلیغاتی ارائه میده و در مرحله بعدی کاربرتون بنر تبلیغاتی سایتتون رو در سایتش قرار میده و لینک اختصای که به وی تعلق گرفته رو بر روی بنر ست می کنه، حالا اگر هر بازدیدکننده احتمالی از وب سایت کاربرتون بر روی اون بنر کلیک کنه و وارد سایت شما بشه و از سایتتون خرید کنه چون این بازدیدکننده از طریق لینک انحصاری سیستم همکاری در فروش وارد سایت شما شده  پس از خرید مشتری، سیستم همکاری در فروش یه پورسانتی که شما تعیینش میکنین به اعتبار مالی کاربر شما اضافه میکنه و با انجام این کار علاوه بر این که میتونین فروش سایتتون رو تا 3 برابر افزایش بدین می تونین لینک های زیادی از وب سایت کاربرانتون جذب کنین و این لینک ها برای گوگل خیلی بار ارزش هستن و به افزایش اعتبار سایت شما کمک بسیاری میکنن، راستی میدونستین مدیران دیجیکالا هم کارشون رو از سیستم های همکاری در فروش آغاز کردن ؟ و آیا میدونستین سیستم های همکاری در فروش علاوه بر این که میتونن به سئو سایت شما کمک کنن درآمدشون 3 برابر بیشتر از سئو برای وب سایتتون هستش ؟ توصیه اکید می کنم درمورد همکاری در فروش یا affiliate marketing همین الان بیشتر تحقیق کنین استفاده مفید از این سیستم میتونه وب سایت شما رو جهانی کنه.
45- خطا های HTML سایتتان را رفع کنید.
مصلما گوگل ترافیک موثری به سمت سایت هایی که خطا های کدنویسی و برنامه نویسی دارند هدایت نمیکنه، شما میتونین با وارد کردن آدرس سایتتون در ابزار gtmetrix.com و یا بررسی وضعیت کدنویسی سایتتون در w3schools.com، از اشتباهات و خطا های برنامه نویسی سایتتون آگاه بشین، در سایت gtmetrix.com علاوه بر این که خطا های کد نویسی و بهینه سازی سایت شما رو شناسایی و به شما گزارش میده یک فایل تصحیح شده از کد های سایتتون رو هم به شما خروجی میده که میتونین اون رو تو هاستتون آپلود و جایگزین فایل قبلی کنین، البته قبل از اعمال تغییرات در کدنویسی سایت حتما از اطلاعاتتون بکاپ بگیرین و یا این که از برنامه نویس سایتتون بخواین این تغییرات رو برای سایت شما انجام بده، پس حتما سعی کنین خطا های کد نویسی و برنامه نویسی سایتتون رو قبل از شروع پروژه سئو و بهینه سازی سایتتون برطرف کنین.
46- بالا بودن اعتبار کلی سایت در لینک های داخلی سایتتان تاثیر دارد.
اگر شما مدیر سایتی باشین که اعتبار یا Authority کلی بالایی داشته باشه تمام صفحات و زیر مجموعه های سایتتون هم قدرت بیشتری نسبت به سایر رقیباتون خواهد داشت، به عنوان مثال فرض کنید تو سایتتون 500 مقاله منتشر کردین و هر روز اعتبار سایت و دامنه اصلیتون به واسطه تولید محتوا در حال افزایش هست ایطوری اعتبار مقالات و سایر صفحات فروش شما هم افزایش هر روز افزایش پیدا میکنه و هر روز کل صفحات شما جایگاه بهتری تو گوگل پیدا می کنن؛ همواره دو نوع مدل سئو وجود داره مدل اول اینه که بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز میکنن و سایت شما رو به نتایج اول میرسونن، مدل دوم سئو اینه که با انجام راهکار های خاص و اصولی Authority و ارزش کل سایت را افزایش میدیم و اینطوری هنگامی که اعتبار کل دامنه شما بالاتر بره سایر صفحات سایتتون هم قدرتشون به صورت اتوماتیک از گذشته بیشتر میشه و تو نتایج موتور های جستجو همیشه شاهد پیشرفت تمام صفحات سایتتون به جای پیشرفت یک کلمه خاص هستین، بنابراین اگه میخواین پروژه سئو سایتتون رو به صورت اصولی انجام بدین حتما روی شهرت و اعتبار کلی برند سایتتون تمرکز کنین نه این که همیشه بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز کنین و به یه صفحه از سایتتون هر روز فشار بیارین تا تو یه کلمه خاص بیاد بالا، گوگل این سبک رو دوست نداره، گوگل دوست نداره روی یه صفحه از سایتتون تاکید مستقیم کنین.


49- آدرس صفحات سایتتان نباید طولانی باشد.
البته این مورد رو برخی ها کم اهمیت جلوه میدن اما من میخوام این رو به عنوان یک فاکتور بار ارزش به شما معرفی کنم، ممکنه بلند بودن آدرس صفحات سایتتون برای ربات های گوگل زیاد اهمیتی نداشته باشه اما بی اهمیت هم نیست، اگر از بحث ربات ها هم صرف نظر کنیم و انسان رو در نظر بگیریم بهتره  آدرس صفحات شما بسیار کوتاه و قابل حفظ کردن هم باشه تا در مرتبه بعدی کاربران خیلی راحت تر بتونن با تایپ کردن آدرس مورد نظرشون در مرورگر وارد سایت شما بشن، یا این که تصور کنین بخواهین یک لینک از سایتتون رو به کسی معرفی کنین آدرس های سایتتون باید جوری باشه که وقتی که میخواین اون رو روی کاغذ بنویسین یا داخل یک ایمیل اون رو ارسال کنین به راحتی بتونین بنویسینش، وقتی آدرس های سایتتون بسیار طولانی باشه یا فضای زیادی اشغال کنه مصلما کمی اعتبار سایتتون زیر سوال میره البته این نظر حرفه ای منه چون بعد از سال ها تجربه در شرایط مختلف به این نتیجه رسیدم که بهتره آدرس های سایت با حروف انگلیسی باشه و کوتاه هم باشه، برخی از منابع میگن طولانی بودن آدرس سایت برای گوگل اهمیتی نداره، خب منم میگم اهمیت نداشته باشه اما خود گوگل هم گفته که سایتتون رو برای انسان ها و کاربران بهینه کنین نه برای ربات های گوگل و اگر ما بخوایم انسان رو در نظر بگیریم مصلما آدرس ها باید کوتاه و قابل فهم باشن.
50- مسیر صفحات سایتتان باید کوتاه باشد.
البته این عامل هم به فاکتور شماره 49 بسیار نزدیکه، مثلا اگه یک مقاله در سایتتون دارین و داخلش راجبه اصول طراحی سایت در سال 2016 میخواین مطلب ارائه کنین، فرض کنید آدرس مقالتون قراره اینجوری باشه :

www.domainname.com/category/article/web/design/Fundamentals-of-Web-Design-in-2016

1

www.domainname.com/category/article/web/design/Fundamentals-of-Web-Design-in-2016

این مسیر بسیار طولانیه و نباید داخل سایتتون چنین مسیر هایی ایجاد کنین، بهتر نیست آدرس این مقاله به صورت زیر باشه ؟

www.domainname.com/web-design/Fundamentals-of-Web-Design

1

www.domainname.com/web-design/Fundamentals-of-Web-Design

همانطور که مشخصه مسیر دوم بسیار ساده تره و بخاطر سپردن اون آسان تر هم هست، شما باید سعی کنین چنین مسیر هایی رو تو سایتتون ایجاد کنین و اینو بدونین هرچقدر آدرس صفحات سایتتون کوتاه تر باشه نتیجه بهتری برای سایت شما به همراه داره و در آینده از این که مسیر های سایتتون رو کوتاه و منظم ایجاد کدین پشیمون نمیشین.

ادامه مقاله : فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت

1  تشکر
پنجشنبه ، 30 ژوئن 2016     6:00 ب.ظ #


sitesazlio

Subscriber
20 پست0 تاپیک

خوب و مفید بود . ممنون از شما

0  تشکر
پست 1 تا 6 (از مجموع 6 پست)

برای پاسخ دادن به این تاپیک باید وارد سایت شوید .