آموزش ارسال مطلب سئو

این تاپیک 0 پاسخ و 1 مشارکت کننده دارد . آخرین آپدیت توسط :  مصطفی ،‏ 1 سال و 6 ماه پیش .

این تاپیک تاکنون 462 بازدید داشته است .

نویسنده پست
سه شنبه ، 26 می 2015     2:46 ق.ظ #


مصطفی

Subscriber
10 پست4 تاپیک

ببخشید تو ارسالی قبلی جنبه تبلیغاتی گرفت اما اینو درستش کردم

 
هدف از ایجاد پست:
قبل از ساخت محتوا و مطلب برای ارسال در سایت باید ابتدا سه سؤال زیر را از خود پرسیده و بعد از رسیدن به پاسخی قاطع آغاز به ساخت محتویات برای پست خود کرده و آن را به اشتراک بگذارید.

در چه زمینه ای میخواهید پست بزنید؟
آیا زمینه انتخوابی شما مخاطب و بازدید کننده دارد؟
کاربران برای دسترسی به این موضوع معمولا در موتور های جستجو چه کلمه ای را سرچ می کنند؟

۱- خوب اول از همه باید به سؤال اول پاسخ دهید که میخواهید در چه باره ای پست بزنید و مطلب خلق کنید؟

به عنوان مثال میخواهید درباره درس ۸ کتاب ریاضی ششم دبستان مطلبی را نوشته و برای کاربران خود به اشتراک بگذارید ومطمئن باشید که در این باره قادر به خلق مطلب می باشید.

۲- بعد از پاسخ به سؤال اول باید به سؤال دوم که می پرسد: آیا زمینه انتخوابی شما مخاطب و بازدید کننده دارد؟ باید جواب دهید.

خوب این کار بسیار دشواری نخواهد بود.شما میتوانید با استفاده از سرویس های مختلف گوگل زمینه های انتخوابی پست خود را آنالیز کنید و زمینه ای که مخاطب بیشتری دارد درباره اش مطلبی بنویسید.در این زمینه توجه فرمایید چون زیرا اگر ساعت ها در باره مطلب یا موضوعی که مخاطب خاصی ندارد برای خلق مطلب زحمت زیادی کشیده باشید و در آخر آن مطلب ، مطلب پر مخاطبی نباشد وقت خود را بیهوده هدر کرده اید زیرا وقتی مخاطب کمتری داشته باشد در نتیجه بازدید کمتری خواهد داشت و بهتر این است که برروی موضوع پرطرفدار تمرکز کنید.

شاید در اینجا سؤالی بپرسید که موضوعی که پر طرفدار هست مسلما سایت های بزرگی راجب آن مطلب خلق کرده اند و ممکن است سایت شما در نتایج جستجو جایی پیدا نکد.

درپاسخ باید بگوییم که اگر شما اصول ذکر شده در این پست را رعایت کنید و مطلبی کاملا اختصاصی داشته باشید خیلی راحت می توانید در نتایج جستجوی گوگل جای مناسبی پیدا کنید.

خوب برای ارزیابی کلمات کلیدی نسبت به هم میتوانید از ۲ سرویس معروف گوگل تحت نام google sktool و google kyword planner استفاده داشته باشید.

مادر اینجا توضیحات مختصری در باره trends گوگل خواهیم داد.
آموزش Google Trends
در ابتدا باید گفت این سرویس گوگل بر اساس تعداد سرچ کلمه یا در کل موضوع وارد شده بر میزان جستجو ها بر اساس زیر مجموعه های آن موضوع رتبه ای از ۰ تا ۱۰۰ خواهد داد که میتوانید آن رابا چندین موضوع مقایسه کنید و در آخر در نتیجه گیری می توانید موضوع مناسب و پر مخاطب و کلمات کلیدی مناسب آن پست را پیدا کنید.

ابتدا وارد اینجا شوید.

تونوار جستجوی بالای صفحه کامه مد نظرتونو تایپ کنید.

سپس وارد یه صفحه میشید که به کلمات کلیدی مدد نظرتون از 0 تا 100 رتبه میده

درصورتی که صفحه را اسکرول کنید و به پایین صفحه بروید ابتدا بخشی تحت نام Regional interest خواهید دید که موقعیت جغرافیایی بیشترین جستجو کنندگان را به شما نمایش خواهد داد که قابلیت تغییر بر حسب نمایش کشور یا شهر را دارد.

در بخش بعد از آن بخش جالبی می باشد که به شما کلمات مشابی که بیشترین جستجو را داشته اند نمایش میدهد که این بخش Related searches نام دارد.

توجه فرمایید که میتوانید چندین کلمه یا موضوع را با هم مقایسه کنید.

کافیست در بخش اول در بخش اصلی با نام Compare بر روی +Add Term کلیک نمایید و کلمه مد نظر بعدیتان را تایپ نموده و سپس اینتر را زده.

 
اینگونه میتوانید نسبت به پر مخاطب بودن چند کلمه یا موضع را با هم مقایسه کنید.
خوب بعد از اطمینان از مخاطبان موضوع خود زمان پیدا کردن کلمات کلیدی رسیده.(البته لازم به ذکر است این امر دیگر در گوگل و بینگ و یاهو و امثال آن مدت هاست که نادیده گرفته شده و بیشتر به محتویات صفحه اهمیت میشود اما این بخش برای سئو وردپرس و موتورهای دیگر لازم هست).
البته سعی کنید بیشتر از ۵ یا ۷ کلمه کلیدی نزنید.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای در سئو
باید توجه داشته باشید برای انتخواب کلمات کلیدی به نکات زیر توجه فرمایید:

حداقل یک باز از آن کلمه کلیدی درون متن پست آمده باشد.
از کلمه کلیدی درون موضوع مطلب یاد شده باشد
از کلمه کلیدی درون آدرس صفحه و alt تصاویر پست ذکر شده باشد
کلمه کلیدی جزو موضوعات پربازدید و البته مرتبط با پست ارسالی باشد
توجه فرمایید به صورت زیرکانه از آن کلمات کلیدی در ابتدای پست و توضیحات سئو ذکر کرده باشید

استفاده از هدینگ ها درون محتویات پست
استفاده از هدینگ ها یا بند ها درون پست برای بخش های مهم از نظر سئو تاثیر زیادی دارد.

بهتر است برای این کار درون مطلب طبق اهمیت بالای h2 از این تگ استفاده کنید(h1 فقط یک بار قابل مصرف است و زیاده روی از آن ضرر دارد)
استفاده از پراپرتی alt برای تصاویر
حتما برای تصاویر خود از پراپرتی alt مصرف کنید.

همانطور که میدانید موتور های جستجو قابلیت درک محتویات درون تصاویر را ندارد از این رو با استفاده از پراپرتی alt درون تگ img به آنان محتوات و منظور تصویر را میفهمانیم.

تصویر نمونه تصویر پیوستی google4.gif می باشد.

بر این اساس موتورهای جستجو در بخش جستجوی تصاویر نتیجه را به کاربر نشان خواهند داد پس در وارد کردن alt دقت کنید.
استفاده از تایتل یا عنوان متناسب با محتویات و جذب کننده کاربر برای سئو
توجه فرمایید باید این عمل جوری باشد که تایتلی که انتخواب میکنید هم کاربر را بایک نگاه به خود مجذوب کند و هم با محتویات صفحه همخوانی داشته باشد.

مواظب باشید که کلمه کلیدی یا تایتل دروغین برای جذب کاربر استفاده نکنید چون کاربر به محض مشاهده این امر عصبانی شده و بلاقاصله سایت شما را ترک خواهد کرد و این امر ضرر فوق العاده خطر ناکی بر روی سئوی سایت شما خواهد داشت.
محتویات اختصاصی بزنید حتی در مطالب کپی!
تا میتوانید مطلب اختصاصی بنویسید و یا از سایت های خارجی ترجمه کنیدو اگر علمش را ندارید تحت شرط خواندن متن از منبع و نوشتن متنی با همان مفهوم اما متفاوت نسبت به آن کپی کنید.تصاویر را هم اختصاصی و متفاوت بگذارید.

زیرا اگر مستقیما همان متن را بدون تغییر قرار دهید موتور های جستجو به علت مشکلات و رخداد های امنیتی به هر ۲ سایت شک میکنند و آن مطلب در آن ۲ سایت از نظر سئو لطمه خواهد خورد.

اما نکات قابل توجه دیگر:
طول مطلب شما باید بیش از ۳۰۰ کلمه باشد
آری باید برای سئوی عالی باید حد اقل ۳۰۰ کلمه برای هر پست بنویسید!
لینک دادن به صفحات سایت های مرتبط دیگر
به عنوان مثال پستی راجب دانلود پلاگینی برای وردپرس نوشته اید.در طول این پست باید یک الی ۲ بار به لینک آن پلاگین در سایت خود وردپرس بدهید که اگر گوگل و یا موتور های جستجو دیگر شکی بر کپی بودن کردند از این روش شکشان برطرف شود.
لینک دادن به مطالب مرتبط دیگر
با این روش میتوانید کاربر را درون سایت خود بیشتر نگه دارید و اورا مجذوب خود کنید و در نتیجه الگوریتم پاندا گوگل هم با شما دوست خواهد شد و در آخر بازدید کنندگانتان بیشتر خواهند شد.
حداکثر طول عنوان باید ۷۰ کاراکتر باشد
آری اگر بیشتر از ۷۰ کاراکتر باشد از نظر سئو مخرب و منفی خواهد بود
چگالی کلمات کلیدی را در صفحه رعایت کنید
به تعداد دفعات تکرار یک کلمه در صفحه چگالی کلمات کلیدی در موتور های جستجو می گویند که تاثیر زیادی دارد.
چند مطلب با یک کلید واژه مشابه
وقتی چند مطلب با چند کلید واژه مشابه میزنید اینگونه تاثیری برای کاربران خود را دارید.امروزه گوگل و… به کلمات کلیدی یا همان کلید واژه اهمیت نمیدهند اما برای کاربرانتان می توانید کلید واژه ها را به عنوان یک دسته بندی برای چند پست معرفی کنید.
نوشتن کلمات کلیدی درون هدینگ ها
آری وقتی دارید پست مینویسی د خلاقیت به خرج بدهید و بخش های مهم را با هدینگ ها بنویسید و آن ها را درون کلمات کلیدی وارد کنید
آدرس دهی به صفحه مطلب
برای مطالب فارسی بهتر است به صورت فارسی بنویسید اما در بخشی سیستم ها مشکلاتی هست که ممکن است از زبان فارسی پشتیبانی نکنند و کار بر دچار صفحات ۴۰۴ شود پس بهتر است آدرس هر پست به صورت چند کاراکتری متناسب با موضوع پست باشد تا به خاطر کاربر سپرده شود  و هم از نظر سئو مشکلی نداشته باشد.

بهتر است حد اقل از یکی از کلمات درون آدرس صفحه درون متا تگ ها استفاده کنید که این امر در سئو نقش مهمی دارد.

 

پیوست ها:
You must be logged in to view attached files.
1  تشکر
پست 1 تا 1 (از مجموع 1 پست)

برای پاسخ دادن به این تاپیک باید وارد سایت شوید .